English

خطیب نماز جمعه قم:

اسراییل غاصب محور شرارت در منطقه است

آیت الله اعرافی خطیب جمعه قم گفت: اسراییل غاصب محور شرارت در منطقه است.

اسراییل غاصب محور شرارت در منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم،  با  انتقاد از برخی سران کشورهای منطقه یادآور شد: سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب توسط برخی حکام منطقه در حافظه تاریخی امت اسلام و کارنامه این سران ثبت  و روزی جوانان غیور مسلمان انتقام این خیانت ها را خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: دست‌های خونین آمریکا و مدعیان صلح از زیر آستین‌های حریری آنها بیرون آمده و امت اسلام می‌داند که آنهاطی یک قرن بیش از ۱۰۰ جنگ راه انداخته و خون های بیگناهی را در مناطق مختلف دنیا و بخصوص در منطقه غرب آسیا ریخته‌اند.

 عضو فقهای شورای نگهبان رهبری در ادامه  با اشاره  به نزدیکی به سالروز تشکیل شورای نگهبان رهبری گفت: حدود ۲۰ اصل از صول قانون اساسی در حیطه وظایف این شورا است و انتظار می رود حجم بالای اقدامات علمی و اجرایی این نهاد برای توجیه بیشتر مردم بهتر از همیشه اطلاع رسانی شود.

وی همچنین با اشاره به مساله عفاف و حجاب نیز گفت: حجاب  و عفاف علاوه بر اینکه بازتاب مهمی در زندگی اخروی دارد در زندگی دنیوی نیز موثر است، بی توجهی به این اصل در زندگی دنیا با معضلاتی مانند فروپاشی خانواده و سست شدن ارزش های انسانی خانواده محور همراه است.

اعرافی ادامه داد: مقوله عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی نیازمند تولید علمی و محتوا و کشف ضرورت‌های آن از ابعاد مختلف دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی است، همچنین لازم است ضرورت و اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب بدرستی تبیین شود؛ حضور عفیفانه بانوان در محل کار و در سطح جامعه یک اقدام موثر در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های علمی و آموزشی باید در راستای زیست عفیفانه تلاش کنند، با زیست عفیفانه برخی فضاهای ناسالم جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در کنار اجرای مصوبات و قوانین در خصوص عفاف و حجاب لازم است که دستگاه های مسوول  نسبت به تولید و عرضه لباس با خصوصیت زیست عفیفانه اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می رود در دهه محرم و صفر امسال مساجد و هیات‌های مذهبی مساله عفاف و حجاب را بعنوان اولویت اصلی تولید محتوا و فرهنگ سازی منبرهای خود قرار داده و نسبت به ترویج این مفاهیم برنامه ریزی کنند.

اعرافی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستر لازم را برای شکوفایی استعداد زنان و دختران بوجود آورده است، دشمن می خواهد با کم رنک کردن سبک زندگی عفیفانه سبک زندگی و نقشه های شوم خود را در کشور پیاده کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به هنجار شکنی سیستمی در خصوص عفاف و حجاب اقدام کنند.

امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود اهمیت و جایگاه عید بزرگ غدیر خم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  در دو قرن اول هجری اجتماع باندهای اهریمنی فرهنگی، سیاسی و علمی  همه تلاش خود را بکار بردند تا اندیشه ولایت را به ورطه خاموشی و فراموشی بکشانند، در چنین شرایطی اهمیت و عظمت تلاش علامه امینی در گردآوری موسوعه الغدیر بهتر نمایان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه