English

علی اکبر بسطامی:

مطالعه طرح‌های توسعه روستایی باید منطقی و برپایه اطلاعات علمی صورت گیرد

عصر امروز جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار و با حضور بسطامی رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورا برگزار شد.

مطالعه طرح‌های توسعه روستایی باید منطقی و برپایه اطلاعات علمی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی‌اکبر بسطامی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و نقش مهارت‌های فنی و حرفه ای در تولید و اشتغال در کشور و استان گفت: یکی از برنامه‌های دولت، تسهیل گری و بالابردن سطح زندگی روستاییان است که در چرخه اقتصاد نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم و بایستی در این بازه زمانی مشخص شود که چه اقداماتی با توجه به ظرفیت‌های موجود که در روستاها است صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات باید بر مبنای تسهیل گری امور در روستاها باشد.

بسطامی با انتقاد از تحقیقات علمی صورت گرفته در خصوص وضعیت روستاها خاطرنشان کرد: تحقیقی که برپایه منطق علمی نباشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و هم‌اکنون که در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم، مطالعه ۶۳ روستا از ۲۲۵ روستای هدف باید منطقی، علمی و بر پایه اطلاعات بروز باشد تا مسئولین بتوانند از خروجی این تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شعار دولت سیزدهم، عدالت محوری است و نگاه دولت، توجه به روستاهای محروم است و یقینا خروجی تحقیقاتی که صورت می‌گیرد باید راهگشای مشکلات موجود در روستاها باشد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌هایی هم‌چون بنیاد مسکن و گاز در روستاها اقدامات بی نظیری انجام داده اند که باید به آنها در تحقیقات سند مطالعه روستاها توجه شود.

بسطامی با اشاره به مشکلات فراوان فراروی زندگی روستایی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که همچنان بسیاری از روستاها محروم هستند و به دامداری و کشاورزی استان صدمات زیادی وارد شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند؛ که در این راستا  نیازمند اجرای طرح‌های توسعه روستایی در کشور هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه