English

هواشناسی خوزستان نسبت به موج جدید گرما و گرد و خاک هشدار داد

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای بالای ۴۹ درجه، وزش باد و گرد و خاک تا اوایل هفته آینده ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد صادر کرد.

هواشناسی خوزستان نسبت به موج جدید گرما و گرد و خاک هشدار داد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در هشدار سطح نارنجی آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر طی روز شنبه در مناطق جنوبی،غربی،مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

 در اطلاعیه هشدار سطح زرد مبنی بر تغییرات فشار هوا و افزایش سرعت وزش باد اثر مخاطره وزش باد متوسط تا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک طی ساعاتی از بعد از ظهر ها پیش بینی شده است. 

بر اساس این اطلاعیه این وضعیت از روز جمعه در مناطق غربی، شمال غربی و بخش هایی از مرکز و در روزهای شنبه و یکشنبه غربی، جنوب غربی، شمال غربی، جنوبی و مرکزی قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: جریانات جنوبی و مرطوب تا اواسط روز شنبه سبب افزایش رطوبت و گاهی مه رقیق صبحگاهی به ویژه در نوار ساحلی، مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: طی امروز و فردا با توجه به ضرایب بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارهای پراکنده و رعد و برق، تندبادهای لحظه ای (به ویژه ارتفاعات استان) و برخاستن گرد و خاک همرفتی طی امروز (در مناطق جنوبی و مرکزی) وجود دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بستان با ۵۰.۸ و ایذه با ۲۷.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۹.۴ و حداقل ۳۱.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

با توجه به گرمای هوا و پدیده شرجی در هفته جاری ادارات خوزستان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.

پدیده شرجی هفته جاری بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفت و در برخی نقاط به ۹۰ درصد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه