English

رییس شورای عالی مالیاتی:

پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت در استان برای بازگشت مالیات به ایلام مشخص شده است

رییس شورای عالی مالیاتی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان گفت: پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در استان برای بازگشت مالیات آن به ایلام مشخص شده است.

پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت در استان برای بازگشت مالیات به ایلام مشخص شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد مسیحی در این آیین اظهار داشت: مالیات بهترین ابزار تامین مالی دولت ها در مقابل شیوه های دیگری همچون فروش دارایی های زوال پذیر نفتی ، چاپ اسکناس و استقراض های مستمر است.

رییس شورای عالی مالیاتی یکی از برنامه های دولت سیزدهم را هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در مناطق و بویژه استان های محروم و کمتر برخوردار برشمرد و اظهار داشت: پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در استان برای بازگشت مالیات آن به ایلام مشخص شده و درآمدهای ناشی از آن صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری ها خواهد شد.

مسیحی افزود: سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال از این محل صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام شد و پیش بینی می شود در چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از این محل به استان اختصاص یابد.

سرپرست سابق امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست گفت: پارسال ۱۹ هزار و ۶۰۰ اظهار نامه مالیاتی در استان صورت گرفت که با عبور از شیوه های سنتی و هوشمندسازی فرآیندها این تعداد به ۳۲ هزار اظهارنامه در سال جاری افزایش یافته است.

هیبت اله محسنی مقدم تاکید کرد: شناسایی ۱۲ هزار مودی مالیاتی جدید نیز از دیگر توفیقات امور مالیاتی استان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت پرداخت مالیات در این تعداد پرونده یادآور شد: میزان مالیات پرداختی ۷۱ درصد این تعداد صفر بوده و ۸۶۹ مورد نیز بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

سرپرست سابق امور مالیاتی ایلام همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: طی سه ماه ابتدایی امسال میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

محسنی مقدم گفت: ۳۰۴ پرونده پیمانکاری در استان ایلام شناسایی شده و در این زمینه ۳۰۶ میلیارد تومان از محل مالیات و ۱۵۳ میلیارد تومان نیز از محل عوارض ارزش افزوده به استان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به پرونده مالیاتی شرکت سروک آذر تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری های مسوولان استان از این محل نیز درآمد مناسبی نصیب استان ایلام شود.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش های هیبت اله محسنی مقدم ، غلامرضا جنتی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام معرفی شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی