English

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد:

۲۸۲ هکتار مساحت باغ های آلو در اسدآباد است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه حدود ۲۸۲ هکتار مساحت باغ‌های آلو در اسدآباد است، گفت: پیش بینی تولید و برداشت بیش از ۴۳ تن انواع میوه از باغات این شهرستان وجود دارد.

282 هکتار مساحت باغ های آلو در اسدآباد است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد کرم مرادی  مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد اظهار کرد: مساحت کل باغ‌های شهرستان اسدآباد ۴۱۰۰ هکتار بوده که از این میزان سطح حدود ۲۸۲ هکتار به باغ‌های آلو  اختصاص دارد.

وی بیشترین پراکنش باغات آلوی این شهرستان را روستای گردشگری ملحمدره ،ترخین آباد و ویرایی دانست و افزود: برداشت آلو از باغات شهرستان معمولا از اواخر شهریور آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

مرادی تصریح کرد: بخشی از آلوی برداشت شده شهرستان به صورت تازه‌خوری و بخشی دیگر به صورت سنتی توسط بهره‌برداران این بخش به روش‌های سنتی به صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار از جمله بازار سایر استانها  عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد بیان کرد: این فرآوری به دلیل سنتی و دستی بودن بسیار زمان بر و دشوار است که ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی آلو به صورت مکانیزه در شهرستان ضرورت داشته و موجب اشتغال و افزایش درآمد روستاییان خواهد شد.

مرادی گفت: با توجه به ماندگاری پایین آلو و نبود کارگاه‌های بهداشتی فرآوری در سطح شهرستان می‌طلبد برای سودآوری و ماندگاری بهتر محصول کارگاه‌های فرآوری متعدد در شهرستان ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد همچنین  از پیش بینی تولید و برداشت بیش از ۴۳ تن انواع میوه از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مساحت کل باغات شهرستان ۴۱۰۰ هکتار بوده که بر اساس پیش بینی‌ در سال جاری از این میزان سطح زیر کشت باغات شهرستان بیش از ۴۳ هزار تن انواع میوه از جمله هلو، شلیل، آلو، انگور و سیب‌ برداشت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه