English

رئیس دادگستری استان مازندران خبر داد؛

مختومه شدن بیش از ۲۵۳ هزار پرونده قضایی در دادگستری مازندران

رئیس دادگستری استان مازندران گفت: در سه ماه سال اول سالجاری بیش از 253 هزار پرونده در دادگستری سراسر استان رسیدگی و مختومه شد.

مختومه شدن بیش از 253 هزار پرونده قضایی در دادگستری مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری اظهار داشت: با توجه به حجم بالای پرونده قضایی در استان تعداد 252 هزار و 945 فقره پرونده با تلاش جهادی همکاران قضایی و اداری مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

وی صیانت از کرامت انسانی و تلاش برای برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان را از وظایف و رسالت‌های مهم دستگاه قضایی برشمرد و ادامه داد: امیدواریم تا با تلاش همکاران، پرونده‌های مانده به حداقل برسد. 

رئیس دادگستری استان مازندران کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌های قضائی استان را از سیاست‌های مهم دادگستری استان برشمرد و تصریح کرد: تلاش ما این است با کاهش ورودی پرونده ها، کاهش اوقات رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه‌تری موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از عللی که موجب نارضایتی مردم از دستگاه قضایی می‌شود کثرت پرونده‌های وارده به محاکم است که نه تنها موجب نارضایتی مراجعان دستگاه قضایی بلکه موجب عدم رضایت کارکنان نیز شده است و وقت و بخش قابل توجهی از ظرفیت نظام قضایی صرف آن می‌‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: وظیفه همه مسئولین و دست‌اندرکاران است که در جهت کاهش ورودی پرونده ها اقدامات شایانی را به عمل آورند، قطعاً این امر یک بسیج عمومی می طلبد تا تمامی راهکارهای قانونی به صورت عملی پیاده شود و از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود کمال بهره‌برداری به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه