English

اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج آغاز شد

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" صبح روز چهارشنبه در اردوگاه امام علی(ع) سنندج آغاز شد.

اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  این اجلاس با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمایی از اقلیم کردستان عراق با هدف تبیین گفتمان ایجاد امت واحده اسلامی در حال برگزاری است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آیین افتتاح این همایش گفت: دو کنفرانس داخلی منطقه‌ای دیگر به میزبانی سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

محسن مسچی با اشاره به اینکه این کنفرانس نخستین گام در زمینه تقویت وحدت اسلامی است، افزود: 13 سخنران از اقلیم کردستان عراق در این کنفرانس به سخنرانی می پردازند و در مجموع 28 سخنران خواهیم داشت.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از جمله برنامه های این اجلاس خواهد بود. 

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقش بندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.  

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل می شود. برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.  

400 مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که 80 نفر آنها خارجی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه