English

داوود خوش‌شکن خبر داد؛

خدمات پزشکی به ۱۰ هزار گردشگر سلامت در مشهد مقدس

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیشترین گردشگران سلامت از کشورهای عراق و افغانستان و کشورهای عمان، پاکستان و ترکیه با تعداد کمتری بودند و خدمات درمانی ارائه شده عمل‌های زیبایی‌، درمان بیماری‌های قلب و عروق، چشم، ناباروری و ارتوپدی بوده است.

خدمات پزشکی به ۱۰ هزار گردشگر سلامت در مشهد مقدس

  

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار گردشگر سلامت بهار امسال از  خدمات درمانی و پزشکی شهر مشهد بهره‌مند شده اند که از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بوده‌اند. 

خوش‌شکن ادامه داد: بیشترین گردشگران سلامت از کشورهای عراق و افغانستان و سپس کشورهای عمان، پاکستان و ترکیه با تعداد کمتری بودند و بیشترین خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت طی این مدت خدمات عمل‌های زیبایی‌، درمان بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های چشم و بیماری‌های زنان و ناباروری و ارتوپدی بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در ایران، غربالگری سلامت بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و همچنین دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برای تمامی مسافران خارجی و گردشگران سلامت از قبل انجام می‌شده و کماکان این روند ادامه دارد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد متذکر شد: هم اکنون ۳۵ شرکت گردشگری سلامت در مشهد فعال هستند که ۲۱ شرکت از وزارت بهداشت و سایر شرکت‌ها از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفته‌اند.

خوش شکن گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به وجود موج پنجم و ششم کرونا، با اعمال محدودیت‌های رفت و آمد و بسته شدن مرزها و پذیرش گردشگر با شرایط خاص، ۳۲ هزار و ۹۳۵ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: مشهد در حوزه درمان بیماران خارجی دارای ۳۶ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (آی‌.پی. دی) شامل چهار بیمارستان دولتی امام رضا(ع)، قائم، کودکان اکبر و طالقانی و ۱۲ بیمارستان خصوصی و ۲۰ درمانگاه و کلینیک تخصصی است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این سخنان یادآور شد: سه بیمارستان دولتی، سه بیمارستان خصوصی و هشت کلینیک تخصصی دیگر نیز در این حوزه در نوبت دریافت مجوز هستند.

خوش شکن خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های دکتر شیخ برای درمان سرطان‌های کودکان، ولایت برای حوادث و سوانح و بیماری‌های عروق به‌عنوان تنها بیمارستانی که تمام فرآیندهای آن به‌صورت کاملا الکترونیکی و اتوماتیکی انجام می‌شود و در نوع خودش افتخاری برای مشهد است و نیز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحال دریافت مجوز پذیرش گردشگر سلامت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه