English

الزام واکسیناسیون در خراسان رضوی با توجه به شروع موج جدید کرونا

استاندار خراسان رضوی از الزام واکسیناسیون در خراسان رضوی با توجه به شروع موج جدید کرونا خبر داد.

الزام واکسیناسیون در خراسان رضوی با توجه به شروع موج جدید کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا، اکنون زمان اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده ولزوم بازنگری دستورالعمل های برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌های مذهبی در مشهد و ایجاد حساسیت در بین مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به شرایط نارنجی کرونایی است و نباید از این موضوع مهم که مرتبط با سلامت انسان‌هاست ساده گذشت.

یعقوبعلی نظری این سخنان را در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد و ادامه داد: فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا ستاد‌های شهرستان‌ها و شهرداری‌ها فعالیت خود را در خصوص تبلیغات محیطی یا هشدار‌های محیطی به ویژه در خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با موضوع پیشگیری از شیوع کرونا در سطح شهرستان‌ها و استان آغاز کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا در ادارات، فضای مجازی و صدا و سیما، حرم مطهر رضوی تبلیغات محیطی، هشدار‌های عمومی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نیز شروع شود تا این تبلیغات محیطی و رسانه‌ای به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال از وضعیت زرد و ورود وضعیت نارنجی اثربخش واقع شود.

وی ادامه داد: در خصوص دستورالعمل حرم مطهر رضوی با توجه به نزدیک بودن ایام محرم و با توجه به شیوع مو جدید کرونا، در خصوص دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌های مذهبی و ملاحظاتی که باید انجام شود اگر نیاز به بازنگری است.

نظری تاکید کرد: این بازنگری با نظر مسولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز با مشورت هیات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی استان انجام شود و دستورالعمل‌های لازم تعیین، ابلاغ و اعمال شود و جلسات توجیهی و آموزشی نیز در این خصوص برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه واکسیناسیون در پیشگیری از شیوع کرونا، پایگاه‌های انجام واکسیناسیون کرونا اعلام شود و همچنین در جلسات قبل بنا بر این شد که با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم محدودیت کرونایی اعمال نمی‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اما با توجه به شروع موج جدید کرونا و قرار گرفتن در وضعیت زرد کرونایی لازم است که حساسیت را اعمال می‌کنیم و لذا بنابراین است که در تالارها، رستوران‌ها، مجالس و محافل، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال و بر انجام آن نظارت شود.

نظری خاطرنشان کرد: همچنین با مشورت مسولان واحد‌های صنفی معین شود که این صنوف با ظرفیت یک سوم یا یک پنجم خدمات ارائه شود تا با رعایت این موارد از ورود به وضعیت نارنجی جلوگیری شود و مجبور به اعمال محدودیت‌ها نشویم که در این زمینه مسولان واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ها نیز باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و دستورالعمل‌های لازم را تعیین، ابلاغ و اعمال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه