English

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

فرهنگ غدیر پاسداری از فرهنگ امامت و ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر، اظهار کرد: فرهنگ غدیر پاسداری از فرهنگ امامت و ولایت است.

فرهنگ غدیر پاسداری از فرهنگ امامت و ولایت است

به‌ گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خواص تشیع در تبیین فرهنگ غدیر کوتاهی کردند و تفرقه ای که در جهان اسلام وجود دارد ناشی از این کوتاهی است، بهترین محور وحدت جامعه اسلامی حضرت علی بن ابیطالب(ع) است، حضرت علی(ع) چتری است که می تواند همه ما را  در  زیر سایه خود حفظ کند.

وی تصریح کرد: شایسته ترین فرد در اداره راه رسالت و نبوت توسط خداوند تعیین می شود، این شایستگی که باید در راس حکومت اسلامی داشته باشد و کوتاهی در تبیین غدیر موجب تحمیل هزینه بر جهان اسلام و حادث شدن  واقعه عاشورا گردید که موجب شد حضرت امام حسین(ع) و یارانش به دست خود مسلمانان به شهادت برسد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امروز فرصتی در نظام و انقلاب اسلامی ایجاد شده است که ائمه اطهار(ع) نداشته اند و حکومت شیعه جمهوری اسلامی تشکیل شده است و دشمنانی که نگذاشتند حضرت علی(ع) حاکمیت را به دست بگیرد امروز هم همان دشمن نمی خواهند پرچم جمهوری اسلامی بر افراشته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: نقش اهل قلم و رسانه در اینجا مشخص می شود، در راستای تقویت نظام اسلامی باید گام برداشت و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، امروز دشمنی دشمنان به دلیل نور انقلاب اسلامی است که امروز در سطح جهان پخش شده است.

وی بیان کرد: امروز به برکت نظام و جمهوری اسلامی، ارزش های انقلاب اسلامی در سطح جهان فراگیر می شود و همین امر دشمن را به دست و پا انداخته است، امروز قوانینی که  در جمهوری اسلامی است  زمینه اجرای عدالت است، استقلال سیاسی که جمهوری اسلامی دارد و اقتداری که امروز  انقلاب اسلامی در جهان دارد برای نظام سلطه قابل تحمل نیست.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز  از برکت نظام ولایت فقیه امروز  صادر کننده پهباد به کشور روسیه هستیم، ابراز کرد: فرهنگ غدیر پاسداری از فرهنگ امامت است و ولایت فقیه جلوه ای از امامت ائمه معصوم(ع) است که امروز باید در راستای پاسداری از فرهنگ امامت و ولایت، تلاش کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اربعین حسینی برای استان ایلام برای ما یک فرصت استتثنایی است، ابراز کرد: کوتاهی های در حوزه زیرساختی از جمله راه آهن و بزرگراه در استان صورت گرفته است و ایلام به عنوان پایتخت خادمان زوار اربعین حسینی مطرح شده است ولی باید برای فرهنگ خادمان، ادب و تکریم و آداب خدمت به زوار اربعین و همچنین آداب زیارت نیز کار شود.

وی بیان کرد: این فرصتی که در اختیار استان وجود دارد و نقشی که اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی در این حوزه دارند، بسیار ارزشمند است که زیارت اربعین همراه با معرفت باشد و در این خصوص فرهنگ سازی لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه