English

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد؛

راه اندازی نخستین مرکز اعصاب و روان کودکان کشور در اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از راه اندازی نخستین مرکز اعصاب و روان کودکان کشور در اصفهان خبر داد.

راه اندازی نخستین مرکز اعصاب و روان کودکان کشور در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ولی اله نصر اصفهانی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه اصفهان تنها استانی است که مرکز کودکان اعصاب و روان در آن راه اندازی شده و مورد استفاده سراسر کشور قرار گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر یک مرکز پسرانه در خمینی شهر و یک مرکز دختران در شهرستان تیران و کرون با ظرفیت ۱۰ نفر به کودکان زیر ۱۸ سال خدمات اعصاب و روان ارائه می‌دهد.

وی گفت: در سال جاری با همکاری یک مرکز خیریه کودکان ۱۰ کودک زیر سه سال که مشکلات ذهنی و جسمی حرکتی داشتند از شیرخوارگاه نرجس جدا شدند و در حال حاضر در یک مرکز هیئات امنایی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ارتباط با حمل و نقل رایگان جامعه معلولان نیز توضیح داد: در دوره‌های گذشته شورای شهر و شهرداری  سابق اصفهان مصوبه‌ای برای حمل و نقل رایگان معلولان داشتیم که اجرا نشد، ضمن اینکه اعتباری نیز برای خرید ۵ دستگاه ون مناسب سازی شده برای حمل و نقل معلولان تصویب شد که متاسفانه تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ در سال جاری به سرجمع اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی اضافه شده است،ادامه داد: در حال حاضر آمار زنان فاقد سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی استان صفر است.

نصر با اشاره باینکه در حوزه توانبخشی هنوز دچار مشکل هستیم، بیان داشت: درحال حاضر حدود ۸ هزار خانواده که اطلاعات آنان به کمیسیون رفته و آماده ورود به چرخه بهزیستی هستند پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی به ۱۳۲ هزار معلول در استان خدمات مستمر و غیر مستمر ارائه می‌دهد، گفت: یکی از مشکلات اساسی مددجویان بهزیستی تامین مسکن است که با رشد بی سابقه قیمت مسکن، خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی هر هفته افراد زیادی به بهزیستی مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ا اشاره به آغاز ثبت‌نام مسکن معلولان اظهار داشت: در حال حاضر پروژه ساخت مسکن ۱۰۴ واحدی برای معلولان در شهرستان خمینی شهر در مرحله گودبرداری است.

نصر در خصوص کودکان کار نیز گفت: در آئین‌نامه سازماندهی کودکان کار و خیابانی،۱۱ دستگاه این وظیفه را برعهده دارند که با همکاری که از طرف دادستانی انجام شده و تشکیل ۵ کارگروه تخصصی، اقدامات خوبی درحال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، خشکسالی و مهاجرت باعث گردیده تا برخی خانواده‌ها در حاشیه شهرو محله‌هایی که سکونت در ارزان است، ساکن شوند و خانواده به دلیل این مشکلات اقتصادی و فرهنگی کودکان خود را برای کار به خیابان بفرستند.

 این مقام مسئول گفت: بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و خانواده‌های آنان به طور میانگین می‌تواند ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان مستمری پرداخت کند در حالی که درآمد روزانه برخی از این کودکان کار بیشتر از این مبلغ مستمری و حتی روزانه درآمد یک میلیون به بالا داشته باشند که همین موضوع این مشکلات را برای ما زیادتر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان بیان کرد: با توجه به سیاست استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمپ‌ها با همکاری شهرداری یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای نگهداری معتادان متجاهر در باغ فدک اصفهان افتتاح خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی