English

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

استقرار مترجم زبان اشاره در درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان

برای نخستین بار در کشور مرکز درمانی حضرت ابوالفضل(ع) شهر اصفهان نسبت به استقرار مترجم زبان اشاره جهت پل ارتباطی بین بیماران ناشنوا و پزشکان و پرسنل مرکز اقدام کرد.

استقرار مترجم زبان اشاره در درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، برای نخستین بار در ایران مترجمان زبان اشاره در مرکز درمانی حضرت ابوالفضل(ع) مستقر شدند. 

 یکی از مشکلات اساسی جامعه ناشنوایان و کم شنوایان مشکل ارتباطی است. طبق قانون حمایت از حقوق معلولین و کنوانسیون افراد دارای معلولیت دسترسی به مترجم زبان اشاره از حقوق این قشر است و دولت های عضو کنوانسیون که شامل ایران هم می شود موظف هستند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. 

خوشبختانه با تشکیل شبکه ملی افراد دارای معلولیت شنوایی و پیگیری های مستمر ، سازمان بهزیستی پذیرفتند که طرح تربیت و اعزام مترجم زبان اشاره اجرا شود و با اعتباری هرچند ناچیز گام نخست آن برداشته شد. طبق بررسی هایی که توسط انجمن خانواده ناشنوایان داشتیم بیشترین مشکل ارتباطی ناشنوایان در مراکز درمانی بود بر همین اساس با برگزاری جلسات مختلف با مجموعه مدیریت خیریه درمانی حضرت ابوالفضل(ع) که دارای مجهز ترین و به روز ترین دستگاهای پزشکی می باشد و موافقت با درخواست انجمن خانواده ناشنوایان آن خیریه نخستین مرکز درمانی در ایران بود که نسبت به استقرار مترجم زبان اشاره اقدام نمود. و بیماران ناشنوا و کم شنوا را هنگام مراجعه به مرکز و تسهیل در ارتباط بین پزشکان و کادر درمانی یاری نمایند. امید است این اقدام الگویی باشد برای سایر استانها تا شاهد کاهش مشکلات ناشنوایان در مراکز درمانی و غیره باشیم.

در آیین رونمایی از استقرار مترجمان زبان اشاره در مرکز درمانی دکتر مسعود مهدویان فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان ، دکتر ولی اله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و اعضای هیئت امنای انجمن خانواده ناشنوایان و احمد دردشتی مدیرعامل و مجموعه مدیریت مرکز درمانی خیریه حضرت ابوالفضل(ع) حضور داشتند.

 

گفتنی است؛ درپایان تفاهم نامه میان انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان و درمانگاه خیریه حضرت ابوالفضل اصفهان امضا شد.

مترجم زبان اشاره

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه