English

رییس سازمان اورژانس:

نیازمند نوسازی آمبولانس ها در سطح کشور هستیم/ در ساعات اولیه حادثه متروپل حضور داشتیم

رییس سازمان اورژانس کشور کم توجهی به نوسازی و توسعه ناوگان آمبولانس در کشور طی سالهای گذشته را دغدغه مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: حدود ۴۷ درصد آمبولانس‌های کشور فرسوده است.

نیازمند نوسازی آمبولانس ها در سطح کشور هستیم/ در ساعات اولیه حادثه متروپل حضور داشتیم

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، جعفر میعادفر روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار داشت: تقریباً پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور داریم که سه هزار دستگاه فرسوده است.

وی با بیان اینکه آمبولانس های فرسوده را از خدمات خارج نکردیم، افزود: تمام تلاش ما این است که از رئیس جمهور، مجلس، کمیسیون بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در سال جاری بخشی از نیازهای آمبولانس را تامین کنیم و طی ٢ یا ٣ سال آینده نوسازی آمبولانس را انجام دهیم که تحقق این مهم رضایتمندی مردم را افزایش خواهد داد.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی بیان داشت: اولین جلسه شورای عالی سلامت بعد از چهار سال وقفه قرار است که با حضور رییس جمهور، معاونان و وزیر بهداشت، سلامت و آموزش پزشکی با محوریت اورژانس پیش بیمارستانی برگزار شود که این مسایل مطرح خواهد شد.

توسعه اورژانس موتوری در کشور

میعادفر در ادامه با اشاره به توسعه آمبولانس موتوری افزود: سرعت در خدمات رسانی و کاهش هزینه ها از مزایای آمبولانس موتوری است. در سال جدید ۱۰۰ دستگاه موتورلانس خریداری کردیم و در اختیار شهرهای بزرگ قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده ماموریت های در ١٢ شهر بزرگ از جمله تهران، مشهد، اصفهان ، شیراز، گیلان و مازندران انجام می شود گفت: در زمان حاضر پنج آمبولانس موتوری در رشت مرکز استان گیلان خدمات رسانی می کنند که تا پایان سال تعداد اورژانس موتوری را در این استان توسعه می دهیم.

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به حادثه خیزبودن کشور اضافه کرد: میانگین روزانه ۷۹ حادثه پرتلفات را تجربه می کنیم ضمن اینکه سال گذشته روزانه ۱۸۹ مصدوم در حادثه پرتلفات داشتیم.

وی با تشریح اقدامات و خدمات رسانی اورژانس کشور در بخش های مختلف از جمله با شیوع کرونا اظهار داشت: ۱۵ هزار نفر از نیروهای این سازمان دچار کرونا و  ١٩ نفر نیز شهید  شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور شامگاه گذشته در سفری ٢ روزه با هدف بررسی مسایل و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی گیلان و رفع موانع موجود به این استان سفر کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه