English

رضوان حکیم زاده:

ارائه آموزشها در مدارس تابستانی ثمربخش بودن کار است

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشته‌اند، ارتقا دهیم و فعالیت مدارس تابستانه، می تواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

ارائه آموزشها در مدارس تابستانی ثمربخش بودن کار است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: فراهم کردن محیط مثبت و انگیزه بخش برای یادگیری، هدف اصلی و مورد پیگیری در فعالیت مدارس تابستانه است.

حکیم زاده این سخن را در گردهمایی معاونان ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: به هیچ وجه نباید به دانش آموزانی که در این مدارس برای جبران عقب ماندگی حاضر می‌شوند برچسب زده شود، زیرا این دانش آموزان ضعیف نیستند بلکه تنها فرصت های کمتری برای یادگیری داشته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به هیچ وجه نباید این گروه دانش آموزان را به خانواده واگذار کنیم، زیرا این ما هستیم که مسوول تعلیم و تربیت و دانش افزایی آنها هستیم و آموزش هدفمند را باید مد نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تکلیف داریم تا در مدت زمانی که در اختیار داریم کار و اقدام موثری انجام دهیم، و همه ما نسبت به بهبود وضع تربیتی دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه های انسانی موجود در کشور مسوول هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: باید توان یادگیری دانش آموزانی را که امکان کمتری برای یادگیری داشته‌اند، ارتقا دهیم و فعالیت مدارس تابستانه، می تواند این گروه از دانش آموزان را به خودباوری و آینده بهتر هدایت کند.

حکیم زاده تاکید کرد: انفاق تنها اهدای پول نیست بلکه به معنای اهدای هر داشته ای می‌شود، و همین که معلمانی برای آموزش و یادگیری دانش آموزان در ایام تابستان همت می‌کنند به معنای انفاق و دارای اجر الهی است.

وی متذکر شد: دانش آموزان ابتدایی در آغاز راه زندگی تحصیلی خود هستند و اگر در آغاز راه، ضعیف بالا بیایند و فاقد خودباوری باشند به همان نسبت در ادامه راه در مسیر تعلیم و تربیت ضعف خداهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تاکید در ارائه آموزشها در مدارس تابستانی بر ثمربخش بودن کار است و باید همه بدانند که این مدارس از جنس کارهای سازنده نسل آینده کشور است.

وی یادآور شد: کیفیت مدیریت در انجام امور بسیار مهم است به همین دلیل نقش عملکرد مدیران مدارس در نتیجه خروجی کار مدارس از اهمیت بسیاری برخوردار است، و بر این اساس برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه توانمندسازی مدیران مد نظر است.

حکیم زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مدیران بر این تصور اشتباه هستند که تنها مدیر تربیت آموزشی هستند و نگاه صرف اداری و اجرایی را برای مدیریت کافی می دانند در حالی که مدیر توانمند، در توانمندسازی معلمان نیز نقش مهمی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه