English

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز:

شیراز جوانترین ناوگان اتوبوسرانی کشور را دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز با دارا بودن بالاترین سرانه تعداد ناوگان اتوبوس نسبت به جمعیت و بالاترین میزان نوسازی ناوگان از وضعیت مطلوبی در این بخش در مقایسه با سایر کلان‌ شهرهای کشور برخوردار است.

شیراز جوانترین ناوگان اتوبوسرانی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج فارس ، هادی شه‌دوست شیرازی با استناد به گزارش تحلیلی وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌ کلانشهرها از سوی وزارت کشور، اظهار داشت : بر اساس این گزارش درصد تعداد اتوبوس نوسازی شده به تعداد اتوبوس فرسوده در شیراز ۴١ درصد است که با توجه به میانگین ٢٠ درصد میزان عمر ناوگان اتوبوسرانی سایرکلان شهرها ، بهترین عملکرد مربوط به شهر شیراز است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز توانسته است با کمترین وابستگی به بودجه دولتی به اصلی ترین وظیفه خود که توسعه حمل و نقل عمومی است به خوبی عمل نماید، تصریح کرد : شیراز در حوزه تامین بودجه، حوزه حمل و نقل عمومی عملکرد خوبی داشته و توانسته است بالغ بر ٨۵ درصد بودجه مصوب خود را محقق نماید. 

معاون شهردار شیراز با تاکید بر لزوم استقرار عدالت اجتماعی در حمل ونقل شهری از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، بیان داشت: بر اساس آمار وزارت کشور، نسبت ناوگان فعال شیراز به تعداد کل ناوگان ٨٩ درصد است که در در مقایسه با سایر شهرها در شرایط بهتری قرار دارد. 

شه دوست شیرازی اضافه کرد : میانگین سرانه اتوبوس فعال در بین کلان شهرهای کشور به ازای هر ١٠ هزار نفر ٣/٨ درصد است که این آمار در شیراز ۴/۵ درصد بوده و از میانگین کشور بالاتر است. 

 وی سهم سفر با ناوگان اتوبوسرانی در شیراز را کمتر از دو درصد از میانگین سایر کلان شهرهای کشور عنوان کرد و افزود : ١٢/٧ درصد (دوازده و هفت دهم)از شهروندان شیرازی از اتوبوس استفاده می کنند که در مقایسه با میانگین سایر کلان شهرهای ایران که ١۴/٣ درصد است کمتر از دو درصد پایین تر، قرار دارد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه روزانه بیش از ۵٠٠هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی در شیراز جابجا می‌شوند، ادامه داد: از شهروندان کلانشهر شیراز با قریب یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر جمعیت، انتظار می رود از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی