English

فعالیت دو نوبته در ۳۵ کتابخانه استان خوزستان

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: ۳۵ باب کتابخانه عمومی این استان با توجه به کاهش ساعت اداری در استان به صورت ۲ نوبته فعال خواهند بود.

فعالیت دو نوبته در ۳۵ کتابخانه استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عباس حسین زاده دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: این تصمیم با توجه به تعطیلی ها و کاهش ساعت اداری به دلیل گرما و کاهش مصرف برق در خوزستان همچنین برای استفاده مردم از کتاب و کتابخوانی اتخاذ شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی دفاع مقدس در خوزستان ادامه داد: این جشنواره یک فعالیت ملی و فرهنگی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با ارزش های دفاع مقدس است.

حسین زاده با بیان اینکه این جشنواره در سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول با محور معرفی مفاخر دفاع مقدس استان آغاز شد گفت: این جشنواره در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

تدوین سند راهبردی کتابخانه های عمومی خوزستان 

حسین زاده در ادامه با اشاره به تدوین سند راهبردی کتابخانه های عمومی خوزستان برای افق ۱۴۰۴ اظهار داشت: در مجموع ۲۱۹ باب کتابخانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۱ کتابخانه نهادی و ۳۸ باب مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۲۱ هزار نفر یک کتابخانه در خوزستان وجود دارد افزود: خوزستان جزء پنج استان اول کشور در تعداد کتابخانه و نیرو است، به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۶ عنوان کتاب موجود است و در حال حاضر ۹۸ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا بیش از یکصد هزار نفر در کتابخانه های استان عضو بودند ادامه داد: با شیوع کرونا تعداد اعضای کتابخانه های استان کاهش یافت.

حسین زاده اظهار داشت: برنامه راهبردی کتابخانه های استان، با هدف ارتقاء سرانه، عضو و امانت دهی کتاب تدوین شده است ، ملاک سرانه میزان مطالعه نیست چرا که تعاریف مختلفی از سرانه مطالعه وجود دارد.

وی گفت: بر اساس این سند راهبردی باید تا سال ۱۴۰۴ تعداد عضو در کتابخانه های استان به ۱۹۶ هزار نفر افزایش یابد و میزان امانت دهی کتاب به چهار میلیون جلد برسد.

حسین زاده بیان کرد: با استاندارد سازی امکانات در نظر داریم که تا سال ۱۴۰۱ کتابخانه ها به شرایط ایده آل برسند، بر اساس این برنامه پنج هدف ارتقاء خدمات، توسعه زیر ساخت، بهبود و توسعه بهره گیری از ظرفیت سازمانها، بهبود خدمات و توانمند سازی نیروی انسانی و استاندارد سازی خدمات را مد نظر داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه