English

تاکید جانشین استاندار خوزستان بر اجرای طرح ایران مهارت برای هدایت شغلی دانش آموزان

جانشین استاندار خوزستان گفت: از مدیرکل آموزش و پررش درخواست داریم که طرح ایران مهارت را برای دانش آموزان دوره متوسطه اجرایی کنند دانش آموز باید هدایت شود. آموزش و پرورش باید هدایت کننده خوبی باشد.

تاکید جانشین استاندار خوزستان بر اجرای طرح ایران مهارت برای هدایت شغلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، آقارضا فتوحی در اولین نشست شورای مهارت خوزستان در سال ۱۴۰۱ که امروز (۱۵ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ کار و کارآفرینی بسیار مهم است و همه ما باید کمک کنیم که کارآفرینی به بخش خصوصی سوق داده شود. نکته مهم دیگر این است که بیش از ۵۰ درصد ورودی‌های فنی و حرفه‌ای از موسسات آموزش عالی هستند یعنی باید این موضوع دیده شود که چه کاری باید انجام دهیم تا خروجی دانشگاه‌ها منجر به اشتغال شود؛ چه دانشگاه‌های دولتی، چه آزاد و چه علمی کاربردی.   

وی افزود: از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست داریم که طرح ایران مهارت را برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اجرایی کنند؛ دانش‌آموز باید هدایت شود و آموزش و پرورش باید هدایت‌کننده خوبی باشد. 

جانشین استاندار خوزستان با اشاره به لزوم پیگیری طرح کهاد مهارت‌آموزی، بیان کرد: پارک علم و فناوری خوزستان باید این طرح را بر اساس دانش بنیان پیش ببرد. تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها بسته شود و کارهایی که منجر به ارزش افزوده و رونق اقتصادی و توسعه منطقه را در پی دارد، دنبال شود.

وی با تاکید بر پیگیری و تدوین سند توسعه مهارت‌آموزی عنوان کرد: شورای مهارت شهرستان‌ها باید حتما برگزار شود و مختص مرکز استان نباشد.

فتوحی با اشاره به تدوین بسته تشویقی برای بنگاه‌های اقتصادی، گفت: امتیازی باید در این زمنیه به بنگاه‌ها داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه