English

تعداد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان تا سه برابر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر تعداد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان یک هزار و ۳۰۰ نفر است که این میزان نسبت به هفته قبل ۲ تا سه برابر افزایش یافته است.

تعداد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان تا سه برابر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمدحسین سرمست روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: این پیک بیماری از قبل قابل پیش بینی بود و هشدارهای لازم داده شده بود اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفاظت فردی می توان بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: جلوگیری از ساده انگاری و مجوزهایی که برای اجتماعات داده می شود همچنین آماده باش مراکز درمانی باید مدنظر باشد هر چند تمام دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خوزستان در حالت آماده باش هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان رازی اهواز همچنان آماده پذیرایی از بیماران کرونایی است البته دیگر بیمارستان های اهواز مثل فاطمه الزهرا، علامه کرمی، امیرالمومنین و نفت نیز این آمادگی را دادند.

وی افزود: باید از اجتماع ببش از حد در یک مرکز درمانی جلوگیری شود تا بیماران کمتری جابه جا و از انتقال ویروس جلوگیری شود. در این شرایط هر نوع سرماخوردگی باید کرونا در نظر گرفته شود مگر خلاف آن ثابت شود.

سرمست گفت: بهتر است کسانی که علائم تنگی نفس دارند در منزل بمانند و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند. همچنین مردم با دیدن علائم دنبال تست نباشند و در خانه بمانند.

وی افزود: روز گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری در استان داشتیم که این آمار امروز ۲ برابر شده است. تاکنون فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده ولی با توجه به بیماران بدحال، احتمال افزایش فوتی وجود دارد.

سرمست گفت: در حال حاضر کل بستری های کرونایی استان ۱۰۹ نفر است که ۸۴ نفر در بخش های عادی، ۲۵ نفر در بخش های ویژه و پنج بیمار اینتوبه ای داریم. انتظار داریم کسانی که واکسن نزدند هر چه سریعتر واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با تمهیدات لازم از سلامت مردم مراقبت کنیم.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی مناطق استان آبی کرونایی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه