English

سرهنگ علی قهرمان طالع:

کلاهبردار میلیاردی در اردبیل بازداشت شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کلاهبرداری در اردبیل که با راه اندازی سایت جعلی ارز دیجیتال میلیاردی به جیب زده بود دستگیر شد.

کلاهبردار میلیاردی در اردبیل بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سرهنگ علی قهرمان طالع ، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: از دستگیری شخصی که با طراحی سایت جعلی در سرورهای خارجی و تبلیغات گسترده در خصوص ارز دیجیتال، ضمن جلب اعتماد افراد، اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود خبر داد.

وی افزود: در پی مراجعه شاکی و اعلام اینکه وی برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال با سایتی آشنا شده و با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی و همچنین دریافت مشاوره بصورت صوتی از سوی ادمین سایت، به آن ها اعتماد کرده و پس از سرمایه گذاری چندین میلیارد تومانی متاسفانه دیگر پاسخی از سوی پشتیبان سایت دریافت نکرده، خواستار تشکیل پرونده و رسیدگی به موضوع شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در ادامه می گوید: بلافاصله مامورین پرونده با اخذ مستندات دیجیتال از شاکی و بررسی سرنخ های اولیه و انجام تحقیقات گسترده شبانه روزی، متهم که قصد خروج از کشور بصورت غیرقانونی را داشته در شهرستان اردبیل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

قهرمان طالع گفت: در بازجویی های ابتدایی مشخص شد که متهم با ارتباط گیری از افراد خارج از کشور، ادمین سایت جعلی ارز دیجیتال شده و با تبلیغات گسترده و جلب اعتماد سرمایه گذاران در شهرهای مختلف کشور به بهانه دادن سودهای کلان دلاری اقدام به جمع آوری سرمایه آن ها کرده است.

وی گفت: با توجه به تبلیغات گسترده ارزهای دیجیتال در فضای مجازی و استقبال سرمایه گذاران این حوزه، شیادان سایبری با عنوان وسوسه انگیز چندین برابر کردن سرمایه و دادن سود دلاری کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می کنند؛ بهتر است کاربرانی که از شرایط سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شناختی ندارند، با عقد قرار داد و همچنین احراز هویت با شرکت های فعال در این حوزه همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل می گوید: هموطنان جهت اخذ هرگونه مشاوره می توانند به قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و یا با شماره 096380 این مرکز ارتباط برقرار کنند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی