English

سرهنگ علی قهرمان طالع:

کشف ۸۹ درصد جرایم سایبری در استان اردبیل

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: پارسال ۸۹ درصد پرونده‌های مربوط به جرایم سایبری در این استان منجر به کشف شده است.

کشف ۸۹ درصد جرایم سایبری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سرهنگ علی قهرمان طالع ، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: پارسال در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده در حوزه سایبری و فضای مجازی در استان اردبیل تشکیل و در این رابطه ۷۰۰ مجرم دستگیر و به دست قانون سپرده شد.

وی افزود: این موفقیت با ارائه آموزش‌های لازم به کاربران، اقدامات پیشگیرانه ، کنترل و نظارت‌های اصلاحی با همکاری تمامی دستگاه‌ها و مشارکت مردم با محوریت پلیس فتای استان به دست آمده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در این مدت هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۳درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای ۲۴ درصد، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز ۲۳ درصد و سایر جرایم ۲۰ درصد از مجموع جرائم رخ‌ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوده است.

قهرمان طالع نبود سواد سایبری، ناآگاهی به قوانین فضای مجازی، عدم شناخت کافی در حوزه‌ ارز دیجیتال، وعده پول دار شدن با قمار و شرط‌بندی آنلاین، فریب کاربران با عنوان برنده شدن جوایز نقدی و غیرنقدی، درخواست وجه با نفوذ به اکانت شبکه‌های اجتماعی، پرداخت بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی، ورود به صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی(فیشینگ) با شگردهایی همچون ارسال پیام‌های جعلی با پیوست لینک‌های مخرب با نام ارگان‌های دولتی مانند قوه قضاییه، سهام عدالت، سامانه همتا و در نهایت دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع نامعتبر را از عمده دلایل وقوع جرائم اینترنتی عنوان کرد.

وی می گوید: رشد حضور خانواده‌ها در محیط اینترنت باعث افزایش تنوع جرایم سایبری و تشدید خطرات آن برای کاربران شده است و با ارائه آموزش‌های تخصصی توسط پلیس فتا و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌شود وقوع جرم در فضای مجازی و سایبری کاهش یابد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

قهرمان طالع بیان کرد: لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه