English

ریاست کل دادگستری استان ایلام:

بازرسی ها خیرخواهانه و در راستای ارتقای عملکرد دستگاه هاست

ریاست کل دادگستری استان ایلام گفت: تقویت سازمان بازرسی، تقویت سازمان اداری هوشمند و سالم است و لازمه پاک‌سازی محیط سازمانی و سلامت اداری، قوت و تقویت سازمان بازرسی است.

بازرسی ها خیرخواهانه و در راستای ارتقای عملکرد دستگاه هاست

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علیمحمدی در نشست تعاملی و دیدار صمیمانه با بازرس‌کل و کارکنان بازرسی کل استان ایلام بیان کرد: قویترین نیروها از نظر تخصصی و فنی در دستگاه قضایی، در سازمان بازرسی هستند و مأموریت های خود را بخوبی می‌شناسند.

وی بر لزوم شناساندن سازمان بازرسی تاکید کرد و افزود: باید جریان تشکیل پرونده بازرسی و تهیه و ارسال گزارش بازرسی برای همکاران قضایی تشریح شود تا بدانند که این گزارش‌ها حاصل زحمات و تلاش‌های افراد متعدد است که در راستای مقابله با فساد اداری و مالی و رفع نارسایی‌ها تنظیم می‌شود و این را می گویم تا همکاران قضایی هم بیشتر مطلع شوند.

علیمحمدی با اشاره به اینکه باید مجموعه بازرسی‌کل استان تقویت شود، بیان کرد: تقویت سازمان بازرسی، تقویت سازمان اداری هوشمند و سالم است. لازمه پاک‌سازی محیط سازمانی و سلامت اداری، قوت و تقویت سازمان بازرسی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: مدیر باید با تقوا باشد زیرا تقوا یک ترمز است تا هر آنچه که خودش بدون توجه به اصول اعتقادی و عقلی تشخیص می‌دهد را عمل نکند و نظارت‌ها همانند یک ترمز عمل می‌کند مانع از بروز خطا می‌شود، لذا باید سازمان‌ها و ادارات باید نظارت‌ها را قبول کنند، اما نظارت‌ها در وقت خودش باشد و منجر به پیشگیری شود. ابتدا بحث صیانت از اداره و مدیران و کارکنان و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات مدنظر قرار گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری جامعی با بازرسان و ناظران را داشته باشند و بدانند هر بازرسی منجر به حکم قضایی نیست، بلکه بسیاری از بازرسی‌ها با تذکر و مذاکره حل خواهد شد.

علیمحمدی از بازرس‌کل استان ایلام که مخلصانه و مجدانه زحمت می‌کشند و از نیروهای خدوم بازرسی و کارکنان دقیق و زحمت‌کش بازرسی‌کل استان تقدیر و تشکر کرد.

بازرس کل استان ایلام نیز گفت: سال گذشته 11 هزار و ۱۸۹ امتیاز برای ۲۶۷ فقره گزارش کسب شد که نسبت به سال ۹۹ پنج برابر معادل ۵۸۰ درصد رشد داشته و ۳۱۲ مورد اثربخشی ثبت شده که برای این اثربخشی ها ۲۲ هزار و ۷۹۸ امتیاز با ۴۰۰ درصد رشد در مقایسه با عملکرد سال 1399 دریافت کرده‌ایم.

مهدی اصلانی با بیان اینکه مدیران سرمایه های نظام هستند، افزود: هدف بازرسی کاهش میزان خطا، جرایم و فساد در دستگاه های اداری و حفظ مدیران قانون مدار است و در راستای سیاست مبارزه قاطع با تخلفات و مفاسد اداری و مالی آمار محکومیت اداری و انضباطی 91 نفر در سال 1400 و 18 فقره کیفرخواست و 2 نفر رأی دادگاه محکومیت کیفری متهمان در سال 1400 دریافت شده است.

وی از حمایت های ویژه دادگستری و دادستانی از مجموعه بازرسی کل استان به عنوان تضمین کننده اجرای تذکرات و هشدارهای نظارتی و الزامات قانونی همکاری دستگاه ها در ارائه اسناد و مدارک و اجرای پیشنهادهای بازرسی تشکر و بر تقویت تعاملات و حمایت‌ها برای پیشبرد مأموریت‌های سازمانی مندرج در سند تحول قضایی تأکید کرد. 

در پایان این جلسه که با حضور ریاست کل دادگستری، بازرس کل استان و معاونان دادگستری استان در جمع کارکنان بازرسی کل استان برگزار شد، آیین تکریم و معارفه بازرسان قضایی و ذی حسابان جدید و قدیم بازرسی کل و همچنین تقدیر از بازرس نمونه صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه