English

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری در گفتگو با موج مطرح کرد؛

عرفه؛ روز تجلی عشق به خدا

عرفه روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره های جود و احسانش را برای آنان گسترده؛ روزی که تجلی عشق به خدا و معرفت الله است.

عرفه؛ روز تجلی عشق به خدا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک درباره اهمیت و مقام روز عرفه اظهار داشت: مقام روز عرفه در مرتبه بعد از شب های پربرکت قدر است و در این خصوص به ما سفارش کرده اند که هر کس از شب های قدر و فضیلت های این شب جا ماند، نباید از فیض عرفه عقب بماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری اذعان داشت: روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است.
وی ابراز داشت: هر کس به درک و شناخت درستی از روز عرفه دست یافت، قطعا خداوند به او نگاه ویژه خواهد کرد و از کرم خداوند متعال به دور است که فقط به افرادی که در صحرای عرفه هستند نگاه رحمت آمیز داشته باشد.
وی افزود: اغلب افراد در روز پرفیض و برکت عرفه خود را به حرم امام حسین علیه السلام می رسانند و برخی دیگر در چنین روز بزرگی خود را به درگاه شمس‌الشموس علی بن موسی الرضا می رسانند.
امام جمعه شهرستان سیریک بیان داشت: خداوند در روز عرفه به قلب های آماده و حق پرست نگاه ویژه ای خواهد داشت.
وی گفت: در طول تاریخ انبیا و اوصیا هیچکس از اولیا الهی بندگان خدا را از رحمت حق ناامید نساخته است و در همین باب از علما نقل شده که بندگان خداوند در شب و روز عرفه حتی فکر اینکه خدا آنها را نمی بینید را از سر خود دور کنند چرا که خداوند رحمان و رحیم است.
امام جمعه شهرستان سیریک ابراز داشت: در دعای عرفه ما خدا را اینگونه می‌خوانیم «ای خداوند منانی که دعای مبغوض ترین خلقت را اجابت کردی و همان دعای ابلیس که از تو درخواست کرد تا روز قیامت به من مهلت بده و تو دعای او را اجابت کردی و ما باید آگاه باشیم خداوند بزرگی که ابلیس را ناامید نکرده است قطعا ما را نیز ناامید نخواهد کرد».
حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری با اشاره به اینکه عرفه روز معرفت و شناخت است، گفت: در روز عرفه همه دعوت پروردگار عالم هستند و هنگامی که سرسفره امام حسین علیه السلام می نشینیم و دعای عرفه را زمزمه می کنیم بخش اول این دعا کاملا مربوط به معرفت است.
وی در باب معرفت مطالبی را عنوان کرد و گفت: معرفت به معنای امور دنیوی مثل خوراک و پوشاک و امرار معاش نیست بلکه والاترین اصل معرفت «اللهم عرفنی نفسک» است ما انسانها باید باور داشته باشیم که خداوند متعال بسیار رحمان است و حواسش به تمام بندگان خودش است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری اذعان داشت: وقتی که تمام انسان های موجود بر روی کره زمین در امر ازدواج، مسائل اقتصادی و اجتماعی و.... بزرگی خداوند را دست کم بگیرند قطعا زندگیمان با گره های کور مواجهه خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سیریک عنوان کرد: وقتی که مسلمانان ذکر «اللهم عجل لولیک الفرج» را با معرفت کامل به زبان بیاورند قطعا حضور آقا صاحب الزمان «عج» را در زندگی شان احساس خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سالاری اذعان کرد: روز عرفه یکی از آن روزهای بزرگی است که انسان می‌تواند به ارزش درونی خود پی ببرد و نسبت به خود معرفت پیدا کند.
وی در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام «ص» به نزدیک ترین حد قرابت با الله رسید و ما انسان های عادی نیز می‌توانیم به چنین جایگاه هایی دست پیدا کنیم.
امام جمعه شهرستان سیریک در ادامه سخنانش اذعان داشت: اطاعت از اولیای الله و همت خود انسان در رسیدن به این مقامات بسیار حائز اهمیت است و باید در نظر داشت که شهدای ما معصوم نبودند اما به این جایگاه ها دست پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید:

اعمال روز عرفه/ذکر معروف روز عرفه چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین سالاری گفت: در روز عرفه، چگونگی بدست آوردن فهم و معرفت از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.
وی تصریح کرد: در سرزمین عرفات به ما گفته اند باید زانو بزنیم و حتی زیرانداز هم وجود نداشته باشد و روی خاک باشیم بنابراین یکی از راه های دستیابی به فهم و معرفت افتادگی و خاکی بودن است.
حجت الاسلام و المسلمین سالاری بیان داشت: برای بهره مندی از نور روز عرفه باید تواضع و فروتنی داشته باشیم و همچنین برای کسب معرفت باید به درگاه الهی التماس کنیم.
وی در پایان افزود: امام حسین(ع) التماس کردن را در دعای عرفه به ما یاد داده است و در دعای عرفه میفرماید: خداوند تو اگر میخواهی عطا کنی کسی نمی تواند جلوی تو را بگیرد و تو اگر بخواهی یک چیزی را به عنوان حکم قطعی بگویی، کسی نمی تواند مانع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه