English

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد؛

آغاز نهضت آسفالت در مناطق شهری و روستایی مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: قیر یارانه‌ای که نیاز اصلی در طرح نهضت آسفالت می‌باشد، در سه حوزه بازآفرینی شهری، حمل ونقل جاده‌ای و شهرداری‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان اختصاص داده خواهد شد.

آغاز نهضت آسفالت در مناطق شهری و روستایی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی، در حاشیه افتتاح طرح‌های نهضت آسفالت در شهر امامزاده عبدالله از توابع شهرستان آمل با اعلام این خبر، اظهار داشت: قیر یارانه‌ای که نیاز اصلی در طرح نهضت آسفالت می‌باشد، در سه حوزه بازآفرینی شهری، حمل ونقل جاده‌ای و شهرداری‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه کم قیر یارانه ای در سال‌های اخیر در سطح استان و همزمان مطالبه به حق شهروندان برای برخورداری از خیابانها، کوچه‌ها و معابر آسفالته و مناسب، ادامه داد: در این راستا انتظار هست که هم شهرداران و هم دهیاران برای جذب سهمیه‌های تعیین شده پیگیر باشند و اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نگاه حمایتی دولت برای توانمندتر شدن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، گفت: البته توزیع اعتبار‌های ملی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سرفصل‌ها تعیین شده انجام خواهد شد، اما نگاه بر این هست که شهرداری‌ها و دهیاری به سمت ایجاد درآمد‌های پایدار با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در شهر‌ها و روستا‌ها باشند.

وی بیان داشت: شهرداران و دهیاران با توجه به عنوان سال؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، باید بتوانند با تدبیر و برنامه و کسب و کار‌های متناسب با قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها و استعداد‌های موجود در درون شهر و روستا به سمت اشتغال پایدار گام بردارند.

علیخانی با اشاره به اینکه شهرداران و دهیاران بازوان اجرایی و عملیاتی توسعه شهری هستند، تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هر شهر و روستایی باید در اولویت برای ایجاد درآمد‌های پایدار شهری و روستایی باشد و با برنامه ریزی‌های مناسب و ایجاد کسب و کار‌های متناسب با اقلیم و شرایط هر شهر و روستا فراهم شود.

وی همچنین در بازدید از روستای ییلاقی ایرا بخش لاریجان و بقعه متبرکه مرحوم علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: این روستا علاوه بر اینکه از شرایط زیارتی برخوردار است، موقعیت سیاحتی و گردشگری نیز دارد که تقاضای سفر بیشتر می شود و تبعاً باید زیرساخت های بیشتری فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه 7 مصوبه برای آسایش زائران و اهالی در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: دستورات لازم برای حل مشکلات مرتبط با راه ها، آب شرب، مسائل مخابراتی و... اتخاذ و ابلاغ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه