English

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان شرقی با کمبود نیرو و امکانات پزشکی قانونی مواجه است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اداره کل پزشکی قانونی استان کمبودهای قابل توجهی دارد که با اتکا به بودجه‌های استانی نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

آذربایجان شرقی با کمبود نیرو و امکانات پزشکی قانونی مواجه است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل پزشکی قانونی استان در ساختمانی استیجاری با شرایط نامناسب به مردم ارائه خدمت می کند در حالی که شرایط این ساختمان به هیچ وجه در شأن همکاران پزشکی قانونی که باید از حداقل ها برخوردار باشند، نیست.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی با مشکل کمبود تالار تشریح نیز مواجه است و مردم ناچار هستند اجساد را برای صدور جواز دفن به تبریز منتقل کنند در حالی که باید در شهرستان های بزرگ استان تالارهای تشریح ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی تبریز به شدت با کمبود نیرو و فضای فیزیکی مواجه است، افزود: شهر تبریز شهری گسترده با جمعیت بالاست و به همین دلیل در این شهرستان به چندین مرکز معاینات پزشکی قانونی نیاز داریم که امیدواریم با حمایت های هرچه‌بیشتر سازمان پزشکی قانونی و دستگاه های مسئول در استان این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ها و نقش پزشکی قانونی در تامین عدالت و تعیین تکلیف پرونده های قضایی، اظهار داشت: یکی از طرح های خوب اجرا شده توسط پزشکی قانونی طرح دادپزشک است که از ارجاع غیرضروری اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری می کند زیرا در بسیاری موارد ارجاع غیرضروری اجساد از بیمارستان به پزشکی قانونی علاوه بر داشتن هزینه های بالا وقت زیادی نیز از مردم می گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت دادپزشک به نفع مردم است و تقویت هرچه بیشتر و احیای جدی آن می تواند از اطاله صدور جواز دفن و ارسال غیر ضروری اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری کند.

گفتنی است در این مراسم با قدردانی علی صفایی فرد، مهرداد ستاره به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی آذربایجان شرقی معرفی شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه