English

محمدعلی زلفی گل:

تغییرات اقلیم آموزشی دارای سه رکن یاددهنده، دانشجو و محتوای درسی است

وزیر علوم بیان کرد: حوزه آموزش و حوزه پژوهش یک اختلاف جدی با هم دارد، در حوزه آموزش ملاک قانون و مقررات است اما در حوزه پژوهش باید ترغیب، تشویق و حمایت ملاک کار معاون آموزشی باشد.

تغییرات اقلیم آموزشی دارای سه رکن یاددهنده، دانشجو و محتوای درسی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی عنوان کرد: اگر یک دانشجو ۸۵ ساعت وقت اضافه داشته باشد و ما بتوانیم آن را مدیریت کنیم، می توانیم گامی برای مهارت‌محور کردن آن‌ها برداریم.

زلفی گل این سخنان را در پنجاه و هشتمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد و ادامه داد: دو دیدگاه در خصوص وقت‌های اضافه دانشجویان وجود دارد، دیدگاه اول اینکه ما به جز مسائل آموزشی به بحث خوابگاه، غذا و ایاب و ذهاب دانشجویان کاری نداریم اما دیدگاه دوم بر استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی و مدیریت اوقات اضافه دانشجویان تاکید دارد.

وزیر علوم اظهار کرد: مثلاً یک دانشجو ۸۵ ساعت وقت آزاد داشته باشد می توانیم با دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی در بحث مهارت افزایی آنان کمک کرده و فرصتی ایجاد کنیم تا آنها در این وقت بتوانند آموزش های مختلف را ببینند و مهارت شان تقویت شود.

وی همچنین اضافه کرد:  حوزه آموزش و حوزه پژوهش یک اختلاف جدی با هم دارد، در حوزه آموزش ملاک قانون و مقررات است اما در حوزه پژوهش باید ترغیب، تشویق و حمایت ملاک کار معاون آموزشی باشد.

زلفی گل تاکید کرد: تغییرات اقلیم آموزشی دارای سه رکن اصلی، یاددهنده، دانشجو و محتوای درسی است و اگر بخواهیم تحول به معنای واقعی انجام دهیم باید برای این سه رکن برنامه داشته باشیم، ما باید بپذیریم که معلمی و استادی یک تخصص است و آن متخصص باید در نوع برخورد، آگاهی به قوانین و رفتار با دانشجویان توانمند باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کار ما باید در قالب بسته فرهنگی، هویت مداری، خودباوری، معرفی دانشمندان بومی، معرفی اسطوره ها و مهارت محور باشد.

وی با اشاره به این موضوع که توسعه با توصیه نمی شود یادآور شد: استاد و معلم ما باید به روز باشند زیرا مملکت‌داری با قانون حاصل می‌شود و ما نیاز به سیستم انگیزشی برای اساتید داریم تا آنها خودشان را بروز کنند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه یک اصل است و آموزش های ما از استانداردهای آموزشی بالایی در دنیا برخوردار است، در حال حاضر ۳۵ درصد از تولیدات علمی ما با مشارکت بین المللی همراه می‌باشد، کشور ما گام های بزرگی در راستای آموزش برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی