English

علی باقر طاهری‌نیا:

قبل از درس تقویت تفکر و خردورزی نیاز است

معاون وزیر علوم بیان کرد: هرگاه عالمان محترم شمرده شدند و فضای آزاداندیشی در محافل علمی وجود داشت، علم توسعه یافت و هرکجا که مورد بی‌مهری واقع شدند، دانشمندان آواره شدند.

قبل از درس تقویت تفکر و خردورزی نیاز است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی باقر طاهری‌نیا معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی عنوان کرد: توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها ضروری است، علم بدون فکر مشکل‌ساز شده و می‌تواند به تولید سلاح کشتارجمعی بینجامد.

طاهری‌نیا این سخنان را در همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: آنچه قبل از درس نیاز است، خردورزی است و به گفته رییس دانشگاه هاروارد، اکنون دانشگاه‌ها نقش تربیتی خود را فراموش کرده اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: نسل نخست دانشگاه‌ها، آموزش محور و نسل‌های بعدی شامل دانشگاه پژوهش محور، دانشگاه مسوولیت پذیر و دانشگاه کارآفرین بود.

وی همچنین در ادامه این سخنان متذکر شد: مطالعه تاریخ علم در کشور حاکی از فراز و فرود ما در این عرصه است، در دورانی در قله علم جهان بودیم و در دورانی نیز دانشمندان ما آواره بوده اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: هرگاه عالمان محترم شمرده شدند و فضای آزاداندیشی در محافل علمی وجود داشت، علم توسعه یافت و هرکجا که مورد بی‌مهری واقع شدند، دانشمندان آواره شدند.

عضو شورای معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: دانشگاه‌های نسل آینده باید فرامولفه‌ای باشند و تاریخ انقضا نداشته باشند، دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی، فرهنگی ثابت داشته باشند و فضیلت‌ها باید در دانشگاه زنده شود.

طاهری‌نیا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: باید در دانشگاه‌ها شبکه سازی ایجاد و نظام استاد - شاگردی تقویت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه