English

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه ملی و استانی و ممتاز و قابل تقدیر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید رضا فاطمی امین در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به ترازهای فناوری، سرمایه‌گذاری و اشتغال را در کنار ترازمالی صادرات و واردات ضروری دانست و افزود: ما باید صادرکننده کالاهایی باشیم که دارای فناوری و اشتغال بالا بوده و کم آب بر است و این موارد در سال 1401 برای رتبه‌بندی صادرکنندگان مد نظر قرار خواهد گرفت و لازم است در جهت ارتقاء کیفیت صادرات حرکت کنیم .

وی همچنین عامل پایداری صادرات را ایجاد ارتباط میان کسب و کارها عنوان و تصریح کرد: در این زمینه اقداماتی مانند ایجاد مراکز تجاری و برقراری تعاملات میان استان‌های کشور و کشورهای هدف صادراتی انجام شده است.

این مقام مسئول قرارگرفتن کشورمان در جایگاهی مناسب در زنجیره‌های تامین بین‌المللی و توجه به سرمایه‌گذاری مشترک را از دیگر عوامل موفقیت در حوزه تجارت بین‌المللی عنوان کرد.

فاطمی امین در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تمرکز دولت بر تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت گفت: در صورتیکه مداخله دولت حساب شده نباشد، ثبات از اقتصاد دور خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود آمار و ارقام موجود را نوید بخش جهش چشمگیر در حوزه صادرات دانست.   

اتاق اصفهان (1)

تفویض اختیار به مدیران کل استانی مهم‌ترین در خواست از وزیر صمت

در ادامه استاندار اصفهان ضمن اشاره به تاثیر جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بر ارتقاء شاخص‌های محیط کسب و کار استان گفت: تسری نگاه حاکم بر این جلسات در وزارت صمت و اقتصاد، راهگشای فعالان اقتصادی خواهد بود.

سیدرضا مرتضوی تفویض برخی اختیارات به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با توجه به بضاعت و ظرفیت کارشناسی موجود در استان‌ها، ذیل سیاست‌های کلی نظام را از درخواست های مکرر فعالان اقتصادی اصفهان عنوان کرد.

وی افزود: روابط بسیار نزدیک مجموعه حاکمیت و بخش خصوصی منجر به اخذ تصمیمات بلند مدت و پایدار خواهد شد.

استاندار اصفهان همچنین خواستار حمایت بیش از پیش دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی شد و تصریح کرد: متاسفانه پشتیبانی بانک‌ها از صنایع دارای ضعف بوده و ارقام تخصیصی  با رشد تورم دارای هم خوانی نیست.

مقام عالی دولت در استان افزایش اختیارات استان‌ها در بستری هماهنگ و متوازن وهمچنین بازنگری در عوارض واردات ماشین آلات خطوط تولیدی در بودجه امسال و توجه ویژه به طرح‌های پیشران‌ اقتصادی استان را نیز از دیگر خواسته‌های فعالان اقتصادی اصفهان عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه