English

فرماندار ایلام:

پیاده‌روی اربعین برکات مادی و معنوی بسیاری برای استان ایلام به‌همراه دارد

عصر امروز اولین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی (ع)شهرستان ایلام به ریاست آقای نادری فرماندار ایلام و با حضور معاون عمرانی فرماندار ، بخشدار مرکزی و کلیه اعضا از مدیران ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

پیاده‌روی اربعین برکات مادی و معنوی بسیاری برای استان ایلام به‌همراه دارد

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالصاحب نادری در این جلسه با اشاره به اینکه در عصر حاضر، اجتماعی به عظمت حماسۀ پیاده‌روی زیارت اربعین نظیر ندارد در خصوص پیش بینی حضور پرشور مردم در این حماسه گفت :با توجه به این که در چند سال گذشته به خاطر ویروس منحوس کرونا خیلی از زائرین و عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) نتوانستن در پیاده‌روی اربعین شرکت نمایند، به همین جهت امسال پیاده‌روی اربعین بسیار باشکوهی رو پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسئول به ثمرات کنگره عظیم اربعین برای استان اشاره و گفت : در گذشته استان ایلام بعنوان استان بن بست و کمتر شناخته شده ای بود که به برکت خون امام حسین (ع) و شهدای کربلا این اربعین باعث برکات مادی و معنوی فراوانی برای استان ایلام و شهرستان گردیده است

وی افزود: در جهت برگزاری باشکوه این کنگره عظیم و میزبانی از خیل عظیم زائران باید هر آنچه در چنته داریم در اختیار این برنامه عظیم معنوی بگذاریم تا هم به نحو احسن خدمات رسانی به زائرین داده شود و هم آبروی استان را حفظ نماییم .

رئیس ستاد اربعین شهرستان تاکید داشت : فعالیت دستگاه ها و کمیته ها باید با هماهنگی ستاد اربعین صورت گرفته و از هر گونه پراکندگی و جزیره ایی عمل کردن اجتناب شود.

نادری توجه به چند حوزه در امر خدمات رسانی به زائرین را مهم ذکر کرد و گفت : مهمترین موضوع در مدیریت کنگره عظیم اربعین بحث ارتقا امنیت با توجه به سیل عظیم جمعیت از سراسر کشور و کشورهای همسایه از مسیر استان و شهرستان توجه و اتخاذ تدابیر لازم در این مقوله را حائز اهمیت دانست.

وی توجه به زیرساخت های اربعین را از دیگر موارد مهم برشمرد و گفت : حضور بی شمار زوار حسینی (ع) ایجاب می کند تا در زمینه تامین زیرساخت ها از جمله در زمینه تامین آب ، برق ، گاز و پوشش شبکه تلفن همراه از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشده شود .

فرماندار شهرستان به بحث اسکان زائرین نیز اشاره کرد و گفت : بحث اسکان از اهم موضوعات می باشد که امسال به در مقایسه با سال های گذشته که بصورت غیر متمرکز بود با در نظر گرفتن یک مکان تجهیز شده در پارک جنگلی چغاسبز بصورت پایلوت و متمرکز در بحث اسکان در نظر گرفته شده است.

نادری در ادامه بحث اسکان و تغذیه زوار گفت : در صورت اضطرار و نیاز به اسکان مازاد تدابیر لازم اندیشیده شده و از امکانات مساجد با همکاری عتبات و عالیات در سطح شهرستان استفاده خواهد شد.

وی همچنین از استمرار و تشکیل جلسات متعدد هماهنگی ستاد اربعین در سطح شهرستان در ایام مانده به اربعین خبر دادند.

گفتنی است کنگره عظیم اربعین در سطح شهرستان با تشکیل ۶ کمیته خدمات رسان آماده خدمات دهی به زائرین حسینی (ع) می باشد.

در این جلسه همچنین ضمن تشریح وظایف هر کمیته مدیران دستگاه های اجرایی عضو به بیان آمادگی دستگاه مربوطه و اتخاذ تمهیدات لازم و بیان جزئیات کامل اقدامات خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه