English

اولین تابستان آزاد پس از محدودیت‌های دوساله/تدارکات شهرداری برای این تابستان چیست؟

بعد از گذشت دوسال کرونا و بسته بودن مکان‌های تفریحی امسال دانش آموزان می‌توانند تابستانی شاد و لذت بخشی را تجربه کنند.

اولین تابستان آزاد پس از محدودیت‌های دوساله/تدارکات شهرداری برای این تابستان چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج قم، دانش آموزان در این دو سال تنها به بازی در خانه و سرگرم شدن در فضای مجازی منعطف شده بودند، حال با از بین رفتن کرونا و باز شدن مکان‌های سرگرمی، دانش آموزان بیشتر از قبل به بازی و گذراندن اوقات فراغت در محیط بیرون از خانه علاقه‌مند هستند.

تابستان را برای کودکان به سرگرمی و تفریح تبدیل کنیم

والدین به علت تعطیل بودن کلاس‌های تابستانی و عدم حضور کودکانشان در فضای آموزشی و تفریحی، کودکان خود را در کلاس‌های مختلف ثبت نام می‌کنند، آن‌ها معتقدند کودکانشان در این دو سال عقب افتاده‌اند و باید در کلاس‌های آموزشی که والدین برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند، شرکت کند.

مادر سارا دختری 9 ساله می‌گوید: دختر من در این دو سال کرونا، هم در درس عقب افتاده هم سایر آموزش‌های لازم را دریافت نکرده است و من با ثبت نام او در کلاس‌های رفع اشکال درسی و کلاس‌های هنری مانند مجسمه‌سازی، نقاشی و بافتنی می‌خواهم این دو سال عقب افتادگی را جبران کنم.

علی پسری 11 ساله می‌گوید: در این دو سال رفتن به باشگاه، استخر و بازی در شهربازی‌ها محروم بوده‌ام و می‌خواهم در این 3 ماه بیشتر وقت خود را به بازی و سرگرمی بگذرانم.

یک کارشناس کودک نیز می‌گوید: ثبت نام کودکان در چند کلاس آموزشی مختلف، کار اشتباهی است و والدین باید به کودکان این فرصت را بدهند تا آن‌ها در کلاس مورد علاقه خود، شرکت کنند.

این کارشناس کودک با توجه به ۹ ماه درس خواندن دانش آموزان و خستگی امتحانات می‌گوید: کودکان در این ۹ ماه مشغول به تحصیل بوده‌اند و تابستان آن‌ها باید به استراحت، سفر و تفریح تبدیل شود.

والدینی که کودکان خود را در تابستان موظف به شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌کنند، لذت استراحت و سرگرمی مورد علاقه کودک را از او می‌گیرند.

نگرانی والدین از تعمیر نشدن برخی از لوازم بازی در بوستان‌ها و شهربازی‌ها

برخی از والدین و کودکان از تعمیر نشدن وسایل ورزشی در بوستان‌ها و شهربازی‌ها گلایه دارند، بعد از گذشت دو سال کرونا و بسته بودن شهربازی‌ها و برخی از بوستان‌ها لازم است شهرداری وسایل بازی را از نظر نقص فنی بررسی یا تعویض کند تا خانواده‌ها با آرامش خاطر کودکان خود را به شهربازی و بوستان بفرستند.

پدر لیلا دختری ۶ ساله می‌گوید: شب‌ها دخترم را برای بازی به بوستان‌های مختلفی می‌برم، بیشتر این بوستان‌ها بعد از بازگشایی وسایل‌شان تعمیر و بررسی نشده است برخی از بوستان‌ها که به علت کرونا بسته بوده است و تاب‌هایشان را شهرداری براشته بوده است هنوز به روال سابق برنگشته است.

مادر یوسف پسری ۷ ساله می‌گوید: برخی از شهربازی‌ها مانند شهربازی بوستان علوی هنوز غبارگیری نشده است و از نظر بهداشتی تمیز نیست به علاوه شهرداری موظف است جهت جلوگیری از حوادث احتمالی وسایل را بررسی کند.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از استاندارد ۸۸ درصدی وسایل بازی خبر داد.

چندی پیش پیام جوادیان مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از استاندارد بودن وسایل بازی بوستان‌ها خبر داد و گفت: در اجرای ایمن سازی پارک‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی افزود: سه شهربازی فعال شهر، ۱۵ هزار مترمربع زمین‌ بازی و ۱۸۲ مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای گواهی استاندارد ساخت و نصب است.

جوادیان تمام شهربازی‌های استان را استاندارد دانست و ادامه داد؛ شهربازی غدیر، هاشمی و علوی از استانداردهای لازم برخودار هستند و هر سال برای دریافت استاندارد مجوز دریافت صادر می‌شود.

تعطیلات پیـش‌‌رو بـرای دانش‌آموزان و والدین با دو سال گذشته تفاوت دارد.

آن‌ها مثل بقیه مردم دو سال سخت کرونایی را پشت‌ سر گذاشته‌اند، درس خوانده‌اند و حالا تابستانی فرا می‌رسد که دوست دارند نهایت استفاده را از آن ببرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه