English

رامین صادقی خبر داد؛

احیای ۴۳ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۳ واحد تولیدی راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

احیای ۴۳ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی و صنعتی اردبیل از برنامه ریزی و اولویت بندی برای احیای ۷۰ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۳ واحد تولیدی راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فهرست افراد بیمه شده سال گذشته برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت اشتغال ایجاد شده است،افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۶ واحد تولیدی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری معتبر دارند که از میان آنها ۹۹۰ واحد در حوزه‌های مختلف با ظرفیت‌های گوناگون در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: یکی از محورهایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و جلوگیری از واردات بود؛ این موضوع با عنوان نهضت ساخت داخل پیگیری شده و از جمله آنها می‌توان به واحد تولیدی آذر عرش اشاره داشت که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال‌ ای‌ دی و باندهای ایستاده فعالیت می‌کند.

صادقی بیان کرد: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

وی گفت: کارخانه طنین پیک سبلان هم به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ توپ‌های ورزشی است که محصولاتش به استان‌های مختلف و دیگر کشورها صادر می‌شود. همچنین کارخانه سیمان استان هم با وجود همه محدودیت‌ها و تنگناها با حداکثر توان ممکن مشغول فعالیت می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: پیش‌تر واحدهای صنعتی بزرگ استان اردبیل شامل کارخانه سیمان و آرتاویل تایر بود، ولی امروز ضمن اینکه این واحدها با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت تولید و اشتغال خود را بالا برده‌اند، واحدهای دیگری نیز به سطح آنها رسیده‌اند و در مجموع می‌توان گفت که واحدهای تولیدی کوچک استان به تدریج در حال تبدیل شدن به واحدهای بزرگ هستند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه