English

استاندار گیلان بیان کرد؛

موثر بودن تریبون های نمازجمعه و اثرگذاری بیانات ائمه جمعه در بین مردم

استاندار گیلان به موثر بودن تریبون های نمازجمعه و اثرگذاری بیانات ائمه جمعه اشاره کرد و با قدردانی از حمایت های انجام شده از دولت مردمی و جهادی سیزدهم، خواستار استمرار امیدآفرینی در جامعه شد.

موثر بودن تریبون های نمازجمعه و اثرگذاری بیانات ائمه جمعه در بین مردم

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در همایش استانی ائمه جمعه که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد؛ با بیان اینکه محوریت امور شهرستان‌ها با فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: باید مسائل با مشورت، همدلی و وحدت در جهت منافع مردم پیش رود.

وی به حضور میدانی در شهرستان‌های مختلف و هدایت موضوعات از نزدیک اشاره و اضافه کرد: به صورت سرزده در نقاط مختلف استان حاضر می‌شوم تا مشکلات را شخصاً مشاهده و ارزیابی و برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در فصل توزیع بودجه باید با اشراف به تمامی مسائل و ضرورت‌ها تخصیص صورت گیرد، اظهار داشت: دولت از میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های آب شرب، یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را به گیلان اختصاص داده و این رقم قابلیت افزایش دارد.

 عباسی با بیان اینکه آبرسانی به ۷۱۱ روستا پیش‌بینی شده بود که اکنون این شمار به یک‌هزار و ۱۱۰ روستا افزایش یافته، گفت: برخی از شهرهای گیلان نیز با مشکلات آب شرب مواجه هستند که برای رفع آن، اهتمام جدی وجود دارد.

وی به موضوع مدیریت مطلوب آب کشاورزی در گیلان هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و ابتدای شروع فصل زراعی، یک‌هزار و یکصد میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره داشتیم اما امسال به ۷۰۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب با دعوت از مقامات ملی قبل از شروع فصل زراعی را یادآور شد و گفت: فرمانداران و بخشداران با جدیت پای‌کار هستند و شخصاً از روستاهای مختلف سرکشی می‌کنم.

وی با اشاره به پیشنهاد کارشناسان مبنی بر عدم نشاء در ۶۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار مزارع طی سال‌جاری و پرداخت خسارات از طریق بیمه، افزود: اجازه چنین اقدامی را ندادم و بر لزوم آبرسانی به مزارع تحت هر شرایطی حتی با تانکر تأکید کرده‌ام.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی سالیان گذشته علیرغم وجود بیش از یک‌هزار میلیون مترمکعب ذخائر آبی کشاورزان با مشکل مواجه بودند، گفت: تا زمان حاضر با لطف الهی، موضوع آب کشاورزی مدیریت شده و این روند به صورت شبانه‌روزی استمرار دارد.

وی به گزارش مستمر فرمانداران از وضعیت آبرسانی به مزارع اشاره و خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از آب‌بندان‌هایی که شرایط آن میسر بوده، با تخصیص اعتبارات حمایت شد و در برخی مناطق نیز بخشداران و دهیاران به عنوان میراب نقش‌آفرینی می‌کنند.

 عباسی با بیان اینکه خود کشاورززاده‌ام و مشکلات کشاورزان را درک می‌کنم، افزود: با یاری خداوند کشاورزان شاهد برداشت محصول کیفی و کمی موردانتظار خود خواهند بود.

وی با بیان اینکه در بخش سواحل از ظرفیت‌های سپاه، بسیج و متولیان فرهنگی استفاده شده، گفت: با ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا و استفاده از امکانات بخش‌های مختلف در جهت جلوگیری از هنجارشکنی‌ها و آسیب‌های فرهنگی اهتمامی ویژه وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیشرفت موضوع مدیریت پسماند اشاره و از ائمه جمعه دعوت کرد تا اقدامات صورت گرفته در پهنه‌های مختلف به ویژه رشت را از نزدیک مشاهده کنند.

وی به عدم انتخاب به‌موقع شهرداران از سوی شوراهای اسلامی شهر و تعویق فرآیندها اشاره کرد و با بیان اینکه متولی مدیریت پسماند شهردار است، افزود: شهرداری که هنوز هشت ماه از دوره مدیریتی او سپری نشده، تاکنون چهار مرحله در معرض استیضاح قرار گرفته که این موضوع ابتکار عمل را از افراد می‌گیرد.

عباسی به نقش‌ پشتیبانی استانداری از موضوع پسماند و تأمین اعتبارات اشاره و خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته به اندازه تولید شیرابه، امکان تصفیه و تبدیل به آب زلال قابل استفاده در مصارف کشاورزی و مورد تأیید آزمایشگاهی وجود دارد.

وی اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و نیز بیمارستان‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: هم در استان و هم در تهران، جلسات متعددی برای ساماندهی وضعیت فاضلاب رشت برگزار شده و نسبت به انجام این مهم، اهتمام داریم.

وی بازدیدهای متعدد خود از پروژه‌های کلان نیمه‌تمام ازجمله راه‌آهن و آزادراه را یادآور شد و گفت: علیرغم همه بداخلاقی‌هایی که از سوی معاندان نظام اسلامی برای ناامید کردن مردم صورت می گیرد، اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

استاندار گیلان

استاندار گیلان به موثر بودن تریبون های نمازجمعه و اثرگذاری بیانات ائمه جمعه اشاره کرد و با قدردانی از حمایت های انجام شده از دولت مردمی و جهادی سیزدهم، خواستار استمرار امیدآفرینی در جامعه شد.

وی با تصریح اینکه همه خدمتگزاران، از آبروی خود برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی هزینه کرده‌اند، ادامه داد: تلاش دنیای استکبار، ایجاد ناامنی علیه کشورمان و بر هم زدن نظم منطقه ای پیرامونی ماست ولی با اتخاذ تدابیر درست و اصولی از سوی دولت، قراردادهای تجاری متعددی با همسایگان‌مان برقرار کرده ایم و شرکت رئیس جمهوری در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر و همچنین نشست سران کشورهای گروه بریکس پلاس، نویدبخش رویدادهای مثبتی است.

عباسی با اشاره به تدوین برنامه‌های ثمربخش برای توسعه گیلان به‌ویژه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری گفت: نسبت به سر و سامان دادن پروژه‌ها، جدیت کافی وجود دارد و برای انجام وظایف محوله، اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه سهمیه آرد هیچ نانوایی کاهش نیافته، گفت: حتی بیشتر از سال گذشته، آرد در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و با توجه به اجرای طرح هوشمندسازی نان، باید نظارت‌های لازم با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی همچون بسیج اصناف صورت گیرد.

حضور مدیران استان و فرمانداران در جمع ائمه معزز جمعه و ارائه گزارش کار از فعالیت های انجام شده از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از مدیران در فرآیند تغییر قرار دارند، اظهار داشت: مدیرکل آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر تغییر و تحولات مدیران را با اولویت نگاه به سبقه فرهنگی افراد، اجرایی کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسائل آموزش و پرورش نباید دست‌خوش موضوعات سیاسی قرار گیرد، افزود: در گذشته هر وزیر و مدیری این حوزه را با سلایق خود هدایت کرد و به آموزش و پرورش آسیب رساند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم آسیب‌زدایی از مجموعه آموزش و پرورش تأکید و اضافه کرد: از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش شهرستانی و حضور ائمه جمعه در پیش‌برد امور، باید بهره‌گیری شایسته ای صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه