English

آیت‌الله فلاحتی در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت:

هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند/ اگر خواستار ریزش نعمت‌ الهی هستیم باید ‌دنبال وحدت باشیم

نماینده ولی فقیه در گیلان هجمه دشمنان علیه مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را معلول وحدت دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند.

هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند/ اگر خواستار ریزش نعمت‌ الهی هستیم باید ‌دنبال وحدت باشیم

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان در آستانه هفته وحدت در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت با گرامی‌داشت آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: امت اسلامی در سایه وحدت توانسته بخش عظیمی از مشکلات جامعه مسلمانان را برطرف کند.

وی، هجمه دشمنان علیه مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را معلول وحدت دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد اتحاد امت اسلامی هستیم به این دلیل است که مسلمانان به این باور رسیدند با اندیشه وحدت‌آفرین می‌توانند به قدرت جامعه اسلامی بیفزایند.

آیت‌الله فلاحتی در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت

امام جمعه رشت، خداوند متعال را نخستین منادی وحدت در جهان خواند و بیان کرد: خدا را شاکریم رهبران جامعه اسلامی دغدغه مسلمانان را دارند و در این زمینه تلاش می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نعمت در سایه وحدت تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: نعمت با اتحاد مسلمانان بر جامعه اسلامی سایه می‌افکند و اگر خواستار ریزش نعمت‌های الهی هستیم باید به‌دنبال وحدت باشیم.

وی بر استفاده از مشترکات مسلمانان برای ایستادگی در مقابل الحاد و سلطه قدرت‌های استکباری تأکید کرد و گفت: منظور از اتحاد دنیای اسلام، دست برداشتن از مذهب و آیین خود نیست بلکه استفاده از مشترکات بین مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه علمای اسلام به‌دنبال شیعه کردن اهل تسنن و سنی کردن شیعیان نیستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان حتی با مسیحیان و تمام موحدان عالم مشترکاتی دارند و در مقابل ملحدانی که می‌خواهند جامعه توحیدی را پاره پاره کنند، ایستاده‌‌اند.

آیت‌الله فلاحتی، پیامبر اکرم(ص) را دومین منادی وحدت ذکر کرد و یادآور شد: رسول اکرم(ص) در مقام بیان و عمل در راستای وحدت حرکت کرد و در فتح مکه فرمود؛ امروز روز رحمت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) دشمنان خود را توانست تبدیل به دوست کند، اظهار کرد: بارش رحمت الهی باید جمعیت را در جامعه با همدیگر متحد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، امام علی(ع) را از جمله منادیان وحدت دانست و بیان کرد: بارش وحدت در کلام امیرالمؤمنین علی(ع) قابل مشاهده است.

آیت‌الله فلاحتی به ندای وحدت در زندگی فکری، سیاسی و اجتماعی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: توصیه امام صادق(ع) در زندگی اجتماعی این بود که شیعیان در کنار اهل سنت بنشینند و ازدواج با آنها جایز است.

وی، امام(ره) را یکی از منادیان وحدت مسلمانان در دنیای معاصر خواند و تصریح کرد: امام(ره) پیکر جامعه اسلامی را توانست در کنار همدیگر قرار دهد.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه اگر هر کسی بخواهد اتحادی که بین مسلمانان وجود دارد را پاره کند نه شیعه است و نه سنی، خاطرنشان کرد: پیروزی فلسطینیان در مقابل حمله رژیم صهیونیستی برای تمام مسلمانان لذت‌بخش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر عمل کردن هر کدام از مذاهب موجود در اسلام به آیین خود تأکید کرد و افزود: امروز سعودی‌های جنایتکار حرمین شریفین را در اختیار گرفتند و به اجبار می‌خواهند تمام مسلمانان مانند آنها رفتار کنند.

آیت‌الله فلاحتی به آموختن چگونه زیستن مسلمانان از آیین خدا و پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند.

آیت‌الله فلاحتی در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت

سیاست دولت توزیع امکانات بدون تبعیض است

استاندار گیلان نیز در گردهمایی مذکور حضور علمای شیعه و سنی به همراه مسؤولان در یک جلسه را نماد وحدت عنوان کرد و گفت: امیدواریم در تمام ایام شاهد همگرایی در جامعه اسلامی باشیم.

مصطفی سالاری به تلاش برای تمرکز بر مشترکات مسلمانان در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام افراد جامعه در بعد وحدت رسالت مشترکی دارند و باید از مسائلی که به سیمای منور اسلام لطمه وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تبعیض موجب گلایه‌مندی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: در توزیع امکانات به مناطق مختلف تبعیضی قائل نیستیم و سیاست دولت بر توزیع امکانات به صورت عادلانه است.

استاندار گیلان بر نقش مردم در اداره جامعه تأکید کرد و یادآور شد: در واگذاری مسؤولیت‌ها و استخدامی سیاست دولت بر نبود تبعیض است ضمن اینکه در واگذاری تصدی امور عمومی تبعیضی قائل نیستیم.

سالاری با اشاره به اینکه صیانت از سیمای نورانی پیامبر اکرم(ص) را به عهده داریم، بیان کرد: افراطی‌گری به چهره اسلام خدشه وارد می‌کند و تندروی‌های خشن ربطی به اسلام ندارد.

استاندار گیلان، جلوگیری از تبعیض در جامعه و صیانت از اسلام را وظیفه سنگین مسؤولان دانست و اظهار کرد: همه وظیفه داریم مدبرانه عمل کنیم تا فرصتی برای خدشه وارد کردن به اسلام برای برخی از افراد ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه چهره اسلام مهربان و با عطوفت است، تصریح کرد: اسلام می‌تواند دیگران را دور هم جمع کند.

آیت‌الله فلاحتی در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت

اختلاف، بزرگ‌ترین شکست یک امت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت رسول رحمت، پیامبر اعظم(ص) و فرزند ایشان امام صادق(ع) اظهار کرد: هفته وحدت یادگار امام(ره) برای استفاده از این مناسبت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام جمال یاری به افق بلند و عمیق امام(ره) در ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: امام(ره) اهداف دشمن را شناسایی کرده بود زیرا بزرگ‌ترین شکست یک امت، اختلاف است.

وی از اجرای حدود 90 برنامه خوب و تلفیقی بین شیعه و سنی در هفته وحدت در نقاط مختلف گیلان خبر داد و بیان کرد: مردم منطقه بسیار صمیمانه و عاشقانه به کشور، رهبری و نظام نگاه می‌کنند و ما باید در این جهت حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ایران کشوری امن و دارای اهدافی بلند است، تصریح کرد: ولایت فقیه به عنوان یادگار امام(ره) در رأس آن قرار دارد و سبب اتحاد و یکپارچگی مردم شده است.

یاری، مردم منطقه را گوش به فرمان اسلام، امام(ره)، رهبری و عالمان شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از اتحاد جهان اسلام هراس دارد.

مسلمانان نسبت به همدیگر احساس مسؤولیت کنند

مدیر حوزه علمیه اهل تسنن محمدیه(ص) تالش نیز در گردهمایی مذکور گفت: شکر نعمت این است که اتحاد، وحدت و همگرایی بین شیعه و سنی را قدر بدانیم.

حجت‌الاسلام عزت شیخ با بیان اینکه به لحاظ اعتقادی معتقدیم بین امت اسلامی اتحاد وجود دارد، تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به همدیگر احساس مسؤولیت داشته باشند.

وی به نابود کردن کینه‌های دیرینه توسط پیامبر اکرم(ص) در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: رسول اکرم(ص) توانست تمام خشم‌ها را از بین ببرد و آتشی که بین اقوام وجود داشت را خاموش کند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه(ص) تالش با اشاره به دعوت بشر به خداپرستی توسط پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: رسول اکرم(ص) فضائل و ارزش‌ها را به بشر عرضه کرد.

شیخ، حفظ مرزها و حریم همدیگر را از دستاوردهای بزرگ عنوان کرد و گفت: افراد با هویت و ارزش‌های خود به ارزش‌های دیگران احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات مردم موجب رشد بی‌ظرفیت‌ها می‌شود، اظهار کرد: پرداختن به مشکلات جامعه موجب جلوگیری از تحرک دشمن می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه