English

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت:

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان خبر داد و گفت: در استان همدان ۲ جشنواره ملی وجود دارد که شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره‌پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است که باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ابراهیم جلیلی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان خبر داد و گفت: نیاز است جوامع محلی در منطقه دره جوزان هماهنگی لازم را به عمل آورند.

"ابراهیم جلیلی" افزود: جشنواره شیره‌پزی مانیزان جز ۶۲ جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویدادهای وزارت میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: در استان همدان ۲ جشنواره ملی وجود دارد که شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره‌پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است که باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در برگزاری این جشنواره را افزایش زمان برگزاری جشنواره با مشارکت مردم محلی و تعریف رویدادهای مرتبط با انگور همچون برداشت انگور، تیزاب زدن و تهیه انواع مشتقات انگور عنوان کزد.

جلیلی یادآور شد: در این زمینه آمادگی لازم را برای آموزش و ثبت باغ‌های گردشگری کشاورزی داریم.

وی با بیان اینکه رویدادهای مختلفی در درّه جوزان ملایر در حال تعریف و اجرایی شدن است، ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای تورهای مرتبط در دستور کار قرار دهند.

بخشدار مرکزی نیز از آمادگی کامل بخشداری، دهیاران دره جوزان و اهالی منطقه برای برگزاری جشنواره سنتی شیزه‌پزی در این شهرستان خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر گفت: همزمان با برداشت انگور در پایان شهریور و اوایل مهر، جشنواره شیره‌پزی سنتی در روستای هدف گردشگری مانیزان این شهرستان برگزار می‌شود که از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود.

"داریوش صفاری"  افزود: امسال سطح برگزاری جشنواره شیره‌پزی سنتی باید نسبت به سال‌های گدشته ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم، ملایر را با جشنواره شیره‌پزی می‌شناسند، بر لزوم ارتقای سطح کیفی این جشنواره تاکید و تصریح کرد: با رشد جشنواره از نظر سطح کیفی، زیر ساختی و همچنین زمان برگزاری، باید شاهد رشد این جشنواره سنتی باشیم.

وی اظهار داشت: امسال باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود و با برون‌سپاری جشنواره، باعث دوام و ثبات آن شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی