English

هاشم علایی خبر داد؛

انجام بیش از ۶۰۰ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سه ماه اول سال جاری تعداد 610 مورد نمونه برداری و آزمون توسط آزمایشگاه های بخش خصوصی انجام شده است.

انجام بیش از 600 مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سه ماه اول سال جاری تعداد  610 مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی، ارزیابی انطباق آنها با ضوابط  و مقررات استانداردهای ملی است، گفت: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سالجاری، 25درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل می گوید: عمده فرآورده هایی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی می باشد.

علایی گفت: این فرآورده ها در آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می گیرند و نتایج آنها در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحدهای تولیدی نیز می توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده های خود اطلاع حاصل نمایند.

وی می گوید: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استانداردهای ملی برابر ماده 40قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی با واحدهای متخلف برخورد  قانونی می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی