English

کارشناس امور شهری و شوراهای استانداری:

انتصاب عادل دوایی فر به سمت مشاور عمرانی شهردار دزفول غیر قانونی است

کارشناس اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: انتصاب عضو شورا به سمت مشاور و هر پستی دیگر در شهرداری ها و سازمان های وابسته غیر قانونی است.

انتصاب عادل دوایی فر به سمت مشاور عمرانی شهردار دزفول غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ،صادقی کارشناس اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان طی گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار کرد: به استناد نامه ۴۵۲۵/۴۲۴۴ جهت منع بکارگیری شوراها در شهرداری ها و سازمان های وابسته ، این موضوع در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ به کلیه شهرداران ابلاغ شده است.

این کارشناس افزود: با برداشت از بند ۳ ماده ۲۸ قانون شورا ها ،میتوان گفت انتصاب عضو شورا به سمت مشاور غیر قانونی بوده است .

 در بند3 ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375که مقرر شده است: شاغلین در شهرداری و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آن از عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشد ، شخص موضوع استعلام که از شاغلین شهرداری است با عضویت در شورای اسلامی از اشتغال در شهرداری شهر محل خدمت محروم می شود ودر مدت عضویت در شورا ی اسلامی، نمی تواند با شهرداری محل خدمت رابطه استخدامی داشته باشد لکن در صورت قطع رابطه عضویت با شورای اسلامی میتواند بهشغل قبلیخود و یا شغل دیگر درشهرداریمحل خدمت، اشتغال پیدا کند. 

حال با ارائه این گزارش باید دید شهردار دزفول از حکم خود عقب نشینی خواهد کرد یا بر خلاف قانون عادل دوایی فر به عنوان مشاور به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش موج،عادل دوایی فر عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر دزفول طی حکمی در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۱  به سمت مشاور امور فنی و عمرانی شهردار دزفول منصوب شد که این انتصاب حواشی زیادی به دنبال داشت.

شهرداری دزفول

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه