English

پزشکیان:

شخصی که واکسن دریافت نکرده نباید وارد جامعه شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، بر داشتن قاطعیت در اجرای برنامه‌ مقابله با بیماری‌های تنفسی تاکید کرد و گفت: کسی که واکسن دریافت نکرده است، نباید وارد جامعه شود و به صورت بسیار خاموش، بین مردم بچرخد و خانواده‌ها را در خطر ابتلا قرار دهد.

شخصی که واکسن دریافت نکرده نباید وارد جامعه شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در کارگاه ملی "نهایی‌سازی برنامه ارتقاء آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)" که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه مقابله با بیماری‌‌های تنفسی نیاز به همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: ۷۵ درصد سلامتی جامعه وابسته به توده افراد و مردم بوده و تنها ۲۵ درصد آن به کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و ‌‌‌‌کادر بهداشت و درمان بستگی دارد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و خدمات کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا افزود: اگر مردم و سازمان‌‌ها در پاندمی‌هایی که بروز می‌کند، کمک کنند تا ۷۵ درصد مشکلات حل می‌شود. 

وزیر بهداشت در دولت اصلاحات با تاکید بر اهمیت مشارکت مردمی و روابط بین بخشی در حوزه بهداشت، گفت: در زمان مشاهده موارد اولیه بروز بیماری کرونا به عنوان نایب رئیس مجلس وقت بر قرنطینه جدی تاکید داشتم، چراکه در چنین حالتی نباید موارد مشکوک به ابتلا به صورت آزاد در جامعه تردد کنند و باعث به خطر افتادن جان بقیه افراد شوند.

پزشکیان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون در کاهش بار بیماری تصریح کرد: کسی که واکسن دریافت نکرده است، نباید وارد جامعه شود و به صورت بسیار خاموش، بین مردم بچرخد و خانواده‌ها را در خطر ابتلا قرار دهد.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و قاطعیت بیان داشت: باید از تجربیات  بین‌المللی در زمینه بروز اپیدمی‌ها در کنار کارشناسان خبره حوزه بهره‌مند شویم.

پزشکیان یادآور شد: هنگام بروز بیماری‌های واگیر در جامعه باید یک ستاد جنگ علیه بیماری شکل بگیرد و تمام ارگان‌ها در یک هماهنگی کامل برنامه‌ای جامع برای این امر داشته باشند،  چراکه بحث بیماری مربوط به کل حاکمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست گفت: ایجاد آمادگی لازم، اولین و مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند در کاهش تلفات اپیدمی موثر واقع شود.

بهمن نقی‌پور تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه استفاده از تجارب گذشته، جمع‌بندی‌ آنها و ارتقاء سیستم بهداشتی و درمانی برای کمک بیشتر و آمادگی لازم برای اتفاقات بعدی است که در سراسر جهان به خصوص در منطقه ما اتفاق می‌افتد.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین جلسات و کارگاه‌هایی در زمینه ارتقاء سیستم سلامت منطقه و کشور مفید بوده و نقش مثبتی در هماهنگی‌های بین بخشی داشته باشد.

نقی‌پور گفت: برای مقابله با همه گیری‌ها باید دستاوردهایی که به صورت تئوری جمع‌آوری شده است، به کار عملیاتی تبدیل کنیم تا قدم‌های موثری برای نجات بشریت برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه