English

مجید عبداللهی:

اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کاری همه استانها باشد

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: دولت متولی و پای اصلی مدرسه‌سازی است که در کنار آن، نهادها و خیران قرار گرفته‌اند و به خوبی در این روند همکاری و مشارکت دارند.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کاری همه استانها باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور به صورت میانگین ۵.۲۲ متر مربع است که همچنان با استانداردها فاصله دارد.

عبداللهی این خبر را در گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد عنوان کرد و ادامه داد: استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۴ متر مربع تعیین شده است، اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیران مدرسه ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین تصریح کرد: دولت متولی و پای اصلی مدرسه‌سازی است که در کنار آن، نهادها و خیران قرار گرفته‌اند و به خوبی در این روند همکاری و مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: نیاز موجود ساخت مدرسه در کشور  است و هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار استان کشور از سرانه متوسط کمتر است و اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کاری همه استانها باشد، در مهر امسال ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه با ۱۱ هزار کلاس آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور متذکر شد: هم اکنون ۹ درصد منابع و بودجه عمرانی کشور در اختیار سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس است که باید تلاش کنیم پروژه‌های فاخر را به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم.

وی همچنین در ادامه این سخنان یادآور شد: حاشیه شهرها از جمله حوزه های دارای اولویت است و علاوه بر این با توجه به ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور برای این شهرها نیز باید پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز انجام شود.

عبداللهی در خاتمه خاطرنشان کرد: ۳.۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و همچنین چهار درصد از فضاهای آموزشی کشور به اتباع خارجی به خصوص افغان‌ها اختصاص یافته است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه