English

یعقوبعلی نظری:

مصوبات سفر رییس جمهور در استان، جهش خوبی در سرانه آموزشی است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سرانه آموزشی در استان پایین تر از کشور است و بر اساس مصوبات این سفر تعداد ۱۶ مدرسه ۵۰ کلاسه از محل مصوبات سفر در استان ساخته می‌ شود.

مصوبات سفر رییس جمهور در استان، جهش خوبی در سرانه آموزشی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان در حوزه آموزش و پرورش جهش خوبی در سرانه آموزشی ایجاد می‌کند.

نظری این سخنان را در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد و ادامه داد: سرانه آموزشی در استان پایین تر از کشور است و بر اساس مصوبات این سفر تعداد ۱۶ مدرسه ۵۰ کلاسه از محل مصوبات سفر در استان ساخته می‌ شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: از دیگر مصوبات سفر جمع آوری تمامی مدارس کانکسی بود و هم اکنون در کل استان ۳۰۰ مدرسه کانکسی داریم که باید با برچیده شدن آنها فضای آموزشی لازم برای دانش آموزان فراهم شود.

وی متذکر شد:  اتمام طرحهای آموزشی  نیمه تمام از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری می باشد که اجرای مصوبات سفر طی سه سال اجرایی می‌شود.

نظری با اشاره به فعالیت ستاد اسکان فرهنگیان بعد از ایام نوروز نیز اظهار کرد: لازم است کمیته ای با حضور دستگاهای مرتبط تشکیل و موارد اجرایی مشخص و تقسیم کار در آن انجام شود تا در اولین مقطع زمانی اوج زیارت یعنی عید فطر آمادگی کامل داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: توجه به ظرفیت اسکان در مجموعه آموزش و پرورش مهم است و اقدامات ضروری مورد نیاز را تا زمان حضور دوباره زائران، معین کنید تا برای تسهیل کار تصمیم گیری شود.

نظری با قدردانی از بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاسها خاطرنشان کرد: دوری دانش آموزان طی ۲ سال گذشته از فضای مدرسه آسیب های فراوانی به همراه آورد و دانش آموزان ترک تحصیلکرده را هم باید به کلاس بازگرداند.

امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه  عنوان کرد: این استان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز و ۴۷ منطقه آموزشی با حجم عظیمی از مشکلات و مسائل روبرو است.

شوشتری گفت: کمبود نیروی انسانی در استان، تجهیزات و امکانات، فرسودگی مدارس وکاهش سرانه مدارس جزو چالشهای متعدد است و شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن، مٌسکن مقطعی بر این مشکلات بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با ابراز نگرانی از اینکه بعد از امتحانات خرداد ماه شاهد ترک تحصیل آشکار و مشهود شدن افت های تحصیلی باشیم، اضافه کرد: به دلیل کمبود نیرو دو تا سه بار جذب غیر اصولی نیرو در استان طی سالهای گذشته، غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان ، داشته ایم که این خود یک چالش است.

وی همچنین با اشاره به برنامه های مدون تهیه شده برای مدیریت چالشهای موجود، تاکید کرد: برای سال تحصیلی آینده ۲۰ هزار نیرو کمبود داریم که به معنای خالی بودن این تعداد کلاس از معلم است.

شوشتری در خاتمه اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین مهمترین دستور کار آموزش و پرورش است که برای آن باید تلاش همه جانبه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه