English

کارشناس گاهپزشکی منابع طبیعی نوشهر:

مبارزه با نسل اول آفت «شب پره سفید آمریکایی» در رویان به پایان رسید

کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: عملیات مبارزه با نسل اول آفت «شب پره سفید آمریکایی» در رویان به اتمام رسید.

مبارزه با نسل اول آفت «شب پره سفید آمریکایی» در رویان به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین لزربنی با اعلام این خبر اظهار داشت: این عملیات در سطح 50 هکتار عرصه جنگلکاری سنواتی «شِلِه» با اعتباری معادل 500 میلیون ریال صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این آفت دو نسلی بوده است، ادامه داد: خسارت و طغیان نسل دوم از نسل اول بیشتر بوده و مبارزه با این آفت مجدداً از مرداد ماه جاری آغاز می شود.

کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: در حال حاضر 120 هکتار از جنگلکاری سنواتی سری یک (جنگل شله رویان) آلوده به این آفت است.

وی افزود: برای مبارزه با این آفت از محلول های «روی اَگرو» و  «نیم آزال» استفاده شد.

لزربنی در خصوص چگونگی ورود این آفت تصریح کرد: این حشره یک آفت قرنطینه ای برای شمال کشور محسوب می شود که از سال 1381 در استان گیلان مشاهده شد و در حال حاضر در سرتاسر نوار ساحلی استان گیلان تا دامنه های ارتفاعی حدود 350 تا 400 متری سطح دریا و بخش هایی از مناطق جنگلی و باغات استانهای مازندران و گلستان انتشار دارد.

وی بیان داشت: این حشره آفتی پلی فاژ می باشد که از حدود 636 گونه گیاهی میزبان دارد و علاوه بر تغذیه از درختان جنگلی به درختان میوه نیز حمله می کند.

کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: این آفت بر روی درختان توت، انجیلی، افرا، اوجا، صنوبر، توسکا، ممرز و حتی بوته تمشک مشاهده شده است.

به گفته وی، آفت شب پره سفید آمریکایی از برگ درختان تغذیه کرده و موجب خشک شدن و ریزش برگها (خزان زودرس) می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه