English

مهدی دونده:

پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا

فرماندار تایباد بیان کرد: پایانه مرزی دوغارون محل ترانزیت و صادرات انواع کالا می باشد و رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار تایباد در خبری اعلام کرد:۲۸۷ هزار و ۹۸۶ تن انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه با ۱۰ هزار و ۵۷۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

دونده در ادامه گفت: همچنین در این مدت افزون بر ۹۱ هزار و ۳۴۷ تن انواع کالا با سه هزار و ۸۳۵ دستگاه کامیون به کشور افغانستان ترانزیت شد و در بازه زمانی سه ماه نخست امسال، ۲۲ هزار و ۲۷۹ تن انواع کالا با ۹۰۱ دستگاه کامیون، ترانزیت ورودی کالا از سمت افغانستان به پایانه مرزی دوغارون بود.

فرماندار تایباد همچنین متذکر شد: با توجه به میانگین خروج روزانه ناوگان حمل و نقل از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان؛ روزانه افزون بر ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از طریق پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می شوند.

وی اضافه کرد: انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان می باشد و پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

دونده اظهار کرد: جایگاه پایانه مرزی دوغارون محل ترانزیت و صادرات انواع کالا می باشد و این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

فرماندار یادآور شد: در بخش مسافری، روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد داشته و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

دونده در خاتمه خاطرنشان کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه