English

محمد پهلوان کاشی:

تزریق دز یادآور سالانه واکسن کرونابه دنبال مهار و فروکش کردن ویروس

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر کرونا ریشه کن نشده است و همچنان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که ویروس کرونا از مرحله اپیدمیک وارد آندمیک شود.

تزریق دز یادآور سالانه واکسن کرونابه دنبال مهار و فروکش کردن ویروس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان کاشی رییس کمیته اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: به دنبال مهار و فروکش کردن ویروس کرونا ، اکنون تزریق دز یادآور سالانه واکسن کرونا مورد تاکید وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس است.

پهلوان در ادامه این خبر تصریح کرد: در شرایط کنونی بحث تزریق نوبت چهارم و یا پنجم واکسن کرونا به عنوان سیاست کلی در کشور مطرح نیست، بلکه تزریق دز یادآور سالانه برای پیشگیری از این بیماری دنبال می‌شود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به واکسیناسیون انجام شده و کاهش قدرت انتقال و سرایت ویروس کرونا و شرایط مناسب کنترل این بیماری طی ماه‌های اخیر، تصمیماتی را اتخاذ کرد که برداشتن الزام استفاده از ماسک در فضای باز و آزاد در شهر‌های زرد و آبی از این جمله است.

وی متذکر شد: همه‌گیری کرونا در کشور تمام نشده، اما این بیماری در شرایط مهار قرار دارد بنابراین همچنان استفاده از ماسک در فضا‌های سربسته و اجتماعات به ویژه در مترو و اتوبوس ضروری است چرا که امکان ابتلا به کرونا در این مکان‌ها نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر است.

پهلوان کاشی تاکید کرد: همچنان در فضا‌های مسقف، بسته و دارای تهویه کم که افراد برای مدت زمان طولانی می‌خواهند در آن مکان حضور داشته باشند ریسک ابتلا به بیماری وجود دارد و در چنین مکان‌هایی امکان ابتلا به ویروس کرونا بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر کرونا ریشه کن نشده است و همچنان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که ویروس کرونا از مرحله اپیدمیک وارد آندمیک شود بدین معنا که این ویروس به عنوان بیماری منطقه‌ای و با بروز فصلی مثل آنفلوانزا وجود داشته باشد.

وی در ادامه این اطلاع رسانی یادآور شد: در حال حاضر تمام مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند و از لحاظ آماری تغیر خاصی در میزان واکسیناسیون کرونا مشاهده نشده است.

پهلوان کاشی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص ابتلا به کرونا در شرایط خوبی قرار داریم، به طوری که طی یک ماه گذشته فقط برای چند روز معدود، یک نفر فوتی کرونا در خراسان رضوی داشته ایم و در سایر روز‌ها فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری در استان مشاهده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه