English

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

افزایش ۴۰ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ ورود ویژه استاندار و شورای تامین به موضوع قاچاق طلای اندریان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اهمیت فعال کردن میزهای صادراتی در حوزه بازرگانی اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال صادرات استان ۴۰ درصد افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

 افزایش ۴۰ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ ورود ویژه استاندار و شورای تامین به موضوع قاچاق طلای اندریان

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در نشست مشترک معاونان سازمان، روسای ادارات شهرستان‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران شهرک های صنعتی استان اظهار کرد: بازرسی و تنظیم بازار تامین مواد اولیه و تامین خوراک واحدهای تولیدی از طریق سامانه جامع تجارت خواهد بود.

وی افزود: سامانه جامع تجارت برنامه حاکمیتی برای ایجاد شفاف سازی است در این سامانه جریان ورود مواد اولیه، ورود ماشین آلات و تولیدات واحدهای صنعتی، نیاز واحدهای صنعتی برای آینده و فعالیت شرکت های پخش کنترل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سامانه جامع تجارت کاربرد فوق‌العاده زیادی دارد برای مثال هفته گذشته با بهره گیری از این سامانه بازار روغن موتور را در استان تنظیم کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در مرحله اول برای ثبت اطلاعات قیمت ۴۰ هزار قلم کالا دو هفته فرصت داده شده بود.

پرنیان گفت: سامانه جامع تجارت به سامانه ۱۲۴ وصل است و تکمیل این سامانه آرامش را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: با توجه به این که پایه صنعتی استان تولید محصولات صنایع مواد غذایی است بنا بر این باید در برش اول، اطلاعات قیمت محصولات ۵۷۰ واحد تولیدی در این سامانه ثبت شود که در این زمینه از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد این برنامه استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بعد از ۱۰ تیرماه اگر واحدی اطلاعات خود را در این سامانه وارد نکند شرکت پخش حق ندارد محصولات این شرکت ها را خریداری کند بنا بر این به هر نحوی که شده واحدهای تولیدی باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

پرنیان ادامه داد: با توجه به این که از این به بعد وضعیت بازار از طریق سامانه هوشمند تجارت رصد می شود بر این اساس ادارات صمت شهرستان ها برای پیشبرد اهداف با واحدهای تولیدی جلسات مستمر برگزار کنند.

وی افزود: اگر این سامانه تکمیل شود یک اتفاق جدید در کشور روی خواهد داد و کشور به یک اتاق شیشه ای تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: در بخش معدن با حضور استاندار محترم آذربایجان شرقی کارهای بسیار خوبی در حال انجام است به طوری که مشکلات ۹ ساله دو معدن بزرگ استان تقریبا حل شده است.

وی ادامه داد: آقای استاندار و شورای تامین استان به موضوع  قاچاق طلا از معدن طلای اندریان( در شهرستان ورزقان) ورود ویژه داشتند.

پرنیان با اشاره به خبر خوش در خصوص معدن مس برای استان گفت: مشکل مالیات و ماده معدنی مس که سال ها از استان خارج می شد حل شده و از هفته گذشته این کار آغاز شده است به طوری که سود مالیاتی و سود ۹ درصد ارزش افزوده که رقم بزرگی است در بانک های استان خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در خصوص فعالیت های اجتماعی معادن خبرهای خوشی داریم، افزود: هر هفته برای رفع موانع فعالیت معادن یک جلسه برگزار خواهد شد.

وی به اهمیت فعال کردن میزهای صادراتی در حوزه بازرگانی اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال صادرات استان ۴۰ درصد افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست ضمن تبیین و آموزش کامل نحوه اخذ شناسه کالا به عنوان پیش نیاز درج قیمت، آمار واحدهایی که در تمام شهرستان ها در این سامانه ثبت اطلاعات انجام داده اند نیز بررسی شد.

همچنین در مرحله اول ۵۷۰ واحد تولیدی مشمول درج قیمت در سامانه جامع تجارت است که مقرر شد مدیران شهرک های صنعتی و روسای صمت شهرستان‌ها نسبت به آموزش و توجیه واحدها در این خصوص اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی