English

معاون استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

رفع مشکل ۵۰ ساله موزه منطقه‌ای کرمانشاه با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه به بلاتکلیفی 50 ساله موزه منطقه ای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رفع مشکل ۵۰ ساله موزه منطقه‌ای کرمانشاه با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، منوچهر فخری در مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، کرمانشاه را استانی سرشار از پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری معرفی کرد و افزود: در هر نقطه ای از استان می توان جاذبه های گردشگری کم نظیری را دید که یک فرصت مهم برای جذب گردشگر محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: با وجود داشتن این جاذبه ها، آنطور که باید در حوزه تبلیغات و معرفی آنها کار نشده که در این رابطه باید اتفاقاتی در استان بیافتد تا رشد گردشگر را داشته باشیم.

معاون استاندار کرمانشاه به دو اثر ثبت جهانی شده و دیگر آثار ثبت ملی شده استان اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود چنین ظرفیت هایی، کرمانشاه دیگر معبر نیست و به مقصد گردشگری تبدیل شده، با اینحال هنوز جای کار زیادی برای جذب گردشگران بیشتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این ظرفیت ها، زیرساخت های ارتباطی مناسبی نیز در کرمانشاه وجود دارد که می تواند آن را به عنوان هاب گردشگری در منطقه غرب کشور معرفی کند.

فخری در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به نیروهای انسانی آموزش دیده برای ایجاد تحولات در گردشگری کرمانشاه، عنوان کرد: اگر نتوانیم فضای مناسبی را برای کار این نیروهای انسانی فراهم کنیم، نباید انتظار تغییر و تحول را در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش به شرایط نامناسب پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته بخش هایی از این پروژه به عنوان ساختمان اداری میراث فرهنگی استان کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفته که در شان و جایگاه میراث فرهنگی ما نیست.

معاون استانداری کرمانشاه یادآورشد: ساختمان اداری میراث فرهنگی کرمانشاه باید یک معماری زیبا داشته باشد که از تفکر غنی گردشگری در این استان حکایت کند، اما در حال حاضر نه تنها بخش هایی از موزه منطقه ای با تبدیل شدن به فضای اداری اشغال شده، بلکه این فضای اداری هم در شان میراث فرهنگی ما نیست.

وی با تاکید براینکه این ساختار باید تغییر کند، اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه اعتبارات خوبی را برای این پروژه خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه