English

رضا خواجه نائینی:

تصویب ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی استان در این بازه زمانی در زمینه هایی از قبیل صنعت و معدن، حمل و نقل و ارتباطات سرمایه گذاری کرده‌اند.

تصویب ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا خواجه نائینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال برای استان خراسان رضوی تصویب شده است.

خواجه نائینی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده متعلق به ۱۰ طرح سرمایه گذاری است و ۱۳ طرح سرمایه گذاری خارجی نیز در حال اخذ مصوبه و تصویب در هیأت سرمایه‌گذاری خارجی استان است که رقم سرمایه‌گذاری آنها ۵۴ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی  خراسان رضوی در این بازه زمانی در زمینه هایی از قبیل صنعت و معدن ، حمل و نقل و ارتباطات سرمایه گذاری کرده‌اند که از نظر تعداد، بخش صنعت با ۶ طرح سرمایه‌گذاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بخش‌های معدن و حمل و نقل و ارتباطات هریک با ۲ طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی متذکر شد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت و به میزان ۷.۵ میلیون دلار صورت گرفته و سرمایه‌گذاری در حوزه  معدن با ۱.۴ میلیون دلار و  خدمات با یک میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

خواجه نائینی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۸ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ توسط سرمایه گذاران کشور افغانستان انجام شده که این میزان سرمایه گذاری دلایل زیادی دارد از جمله داشتن مرز مشترک با استان خراسان رضوی، وجود پیشینه تاریخی، روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشترک منطقه هرات با استان و کشورهای روسیه، پاکستان و هلند در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه