English

هادی ایزدی:

رشد ۱۸ درصدی سرمایه گذاری های صنعتی در گناباد

رییس اداره صمت گناباد بیان کرد: از مجموع ۶۹۰ شغل مستقیم که در سال ۱۴۰۰ در شهرستان گناباد ایجاد شد، ۱۶۰ شغل در بخش صنعت و معدن، ۴۷۸ شغل در بخش تجارت و ۵۲ نفر در مشاغل خانگی مشغول به کار شدند.

رشد ۱۸ درصدی سرمایه گذاری های صنعتی در گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ایزدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در خبری اعلام: میزان سرمایه گذاری های صنعتی در این شهرستان در سال گذشته با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال رسید.

ایزدی در ادامه این خبر اضافه کرد: ۵۳ مجوز جدید دارایی با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۳۷ نفر در سال ۱۴۰۰ در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر  اشتغال ۱۱ درصد و از لحاظ میزان سرمایه گذاری ۱۸ درصد رشد داشت.

رییس اداره صمت گناباد همچنین متذکر: مجوزهای فوق در شهرستان گناباد در زمینه های ماشین سازی و تجهیزات، تولید الیاف نساجی، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی و  محصولات بتونی صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸پروانه بهره‌ برداری صنعتی در زمینه های پودر ریخته گری، سیلیس فرآوری شده، سنگ نماساختمانی، پوشاک، محصولات دارویی، فرآورده  های لبنی، مواد شوینده و ظروف مقوایی با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۶۰ نفر در سال گذشته در این شهرستان صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر تعداد ۳۸ درصد، از لحاظ حجم سرمایه ۹۸ درصد و اشتغال ۳۹ درصد رشد داشته است.

ایزدی ابراز کرد: از مجموع ۶۹۰ شغل مستقیم که در سال ۱۴۰۰ در شهرستان گناباد ایجاد شد، ۱۶۰ شغل در بخش صنعت و معدن ، ۴۷۸ شغل در بخش تجارت و ۵۲ نفر در مشاغل خانگی مشغول به کار شدند.

رییس اداره صمت گناباد تاکید کرد: مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان با هدف حفظ و صیانت از تولید و اشتغال موجود در کارگروه تسهیل و حمایت قضایی با حضور مسوولان ذیربط بررسی و راهکارهای مقتضی برای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد و اتمام طرحهای توسعه و نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در دستور کار مسوولان ذیربط قرار گرفت.

وی جذب سرمایه های جدید بر اساس مزیت های منطقه (صنایع معدنی)، تامین سرمایه در گردش،  ادامه اکتشافات معدنی با اولویت کانی های فلزی، ارتباط  بیشتربا دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، توسعه صادرات، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری و بهبود و شفاف سازی شبکه توزیع، کنترل و نظارت سیستمی با استفاده از سامانه  جامع تجارت سایر محورهای فعالیتهای این اداره در سال قبل بود که امسال هم با قوت ادامه می یابد.

ایزدی در خاتمه خاطرنشان کرد: از ۴۷۸ پروانه کسب و کار صنعتی صادره در سال گذشته در شهرستان گناباد، ۳۸ پروانه کسب به صورت رایگان برای ایثارگران صادر شده است و ۶۸ واحد صنفی متخلف در همین مدت در گناباد مهر و موم و ۳۳۹ پروانه کسب جدید در بخشهای مختلف توزیعی و خدماتی صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه