English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

سیاست عرصه موسیقی انقباضی نیست/ فرهنگ مهاجم بیگانه میخواهد ذائقه موسیقایی مردم را مبتذل کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در عرصه موسیقی سیاست انقباضی نیست و این را از اتفاقات و رویدادهای هنری و موسیقایی چندماه اخیر می توان فهمید.

سیاست عرصه موسیقی انقباضی نیست/ فرهنگ مهاجم بیگانه میخواهد ذائقه موسیقایی مردم را مبتذل کند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم یادبود مرحوم علی اصغر حسینی از پیشکسوتان موسیقی یزد گفت: مرحوم حسینی بر گردن موسیقی فاخر و اصیل یزد حق دارد و هنرمندان توانمندی در عرصه موسیقی در یزد تربیت کرد.

وی افزود: بخشی از مصرف فرهنگی و هنری مردم، موسیقی است و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و انکار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: محدود کردن موسیقی، رهاسازی و همچنین مدیریت و رسیدگی به موسیقی به عنوان رویکردهای مختلف در مقابل موسیقی است که به نظر می‌رسد بهترین شیوه و رویکرد، حالت سوم یعنی رسیدگی و مدیریت موسیقی در جامعه باشد.

وی گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در عرصه موسیقی سیاست انقباضی نیست و این را از اتفاقات و رویدادهای هنری و موسیقایی چندماه اخیر می توان فهمید.

عابدی گفت: باید نسبت به موسیقی رویکردی علمی و فنی داشته باشیم تا بتوانیم از این ابزار موثر فرهنگی و هنری برای رشد و بالندگی فرهنگ و بنیان های هویتی خود استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما موسیقی اصیل و سنتی خود را مورد توجه قرار دادیم و کمک کردیم تا در بین مردم جاری و ساری باشد، قطعا جلو برخی ذائقه سازی های مبتذل که توسط فرهنگ مهاجم و بیگانه در عرصه های موسیقی صورت می گیرد را خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: البته این نیست که موسیقی غیرسنتی موسیقی مبتذل باشد البته در موسیقی پاپ نیز بسیاری از آثار فاخر ارزشمند و اثرگذار داریم.

عابدی گفت: این مساله‌ای اثبات شده است که ما در یک نبرد نابرابر تمدنی و فرهنگی قرار داریم که فرهنگ مهاجم بیگانه از شرق و غرب تلاش می کند تا ذائقه نسل جوان و جامعه ما را جهت دهی کرده و به سمت و سویی سوق دهد که مغایر با ارزشهای ملی و میهنی و دینی ما است و مانمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

عابدی بیان کرد: در این نبرد نابرابر قطعا یکی از ابزارها، ابزار موسیقی است که بتواند با کلامی که در درون خود دارد و اشعار فاخر شاعران کهن ومعاصر، نسل ما را روی هویت خود پایدار و پایبند نگه دارد.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم این جریان سازی را از قالب موسیقی انجام دهیم و پیگیری کنیم تا بتوانیم موسیقی که سبد فرهنگی و هنری مردم ما را پر می کند به سمت آثار فاخر و موسیقی اصیل و سنتی جهت دهی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه