English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

ثبت ۹۲۱ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده در سامانه یکتا در استان اصفهان/ کمبود قاضی و شعب فعال در استان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۹۲۱ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده بدون ثبت مجدد در سامانه یکتا ثبت شده است.

ثبت ۹۲۱ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده در سامانه یکتا در استان اصفهان/ کمبود قاضی و شعب فعال در استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام جعفری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشت:از ابتدای تیرماه سال گذشته تا کنون یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۵ فقره پرونده وارد دادگستری استان اصفهان شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۴۲ پرونده مختومه شده است که این حجم‌ از پرونده نمونه بارز کار جهادی می باشد.

کمبود۳۵ درصدی قاضی و شعب فعال در استان اصفهان

این مقام مسئول قضائی با بیان اینکه تشکیلات دادگستری استان اصفهان باید ۹۲۳ شعبه قضائی فعال داشته باشد، افزود: درحال حاضر ۵۹۶ شعبه فعال داریم، یعنی ۳۵ درصد با کمبود قاضی و شعب فعال مواجه هستیم.

وی با اشاره باینکه طی یکسال گذشته ۴ هزار و ۴۶۵ مورد ملاقات مردمی داشته‌ایم، گفت: از این تعداد، ۳ هزار و ۸۶۷ مورد معادل ۸۶ درصد انجام شده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: طی ۸ ماه، ۴ هزار و ۹۲۰ درخواست در ماده ۴۷۷ داشتیم که با تعیین کارگروه‌های قضات تجدیدنظر، ۳ هزار و ۴۴۲ پرونده بررسی و نتیجه آن مشخص شد.

بررسی پروند ه های قضائی کمتر از دو ماه از مرداد ماه در استان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در بررسی ماده ۴۷۷ و اعاده دادرسی اطاله نخواهیم داشت و زمان بررسی پرونده‌ها از مردادماه امسال طی کمتر از دو ماه انجام خواهد شد.

وی درارتباط با پرونده های استان توضیح داد: طی یک سال گذشته ۶۷ هزار و ۶۶۲ پرونده وارد شعب اجرای احکام مدنی در استان اصفهان  شده است که از این تعداد ۶۷ هزار و ۱۳۷ پرونده رسیدگی و مختومه شد.

حجت الاسلام جعفری  با بیان  اینکه هر شعبه قضائی بالای ۲۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند، بیان داشت:  ۱۹۸ همکار قضائی و هزار و ۵۴۲ همکار اداری به‌صورت افتخاری به پرونده‌های شورای حل اختلاف که منجر به صلح و سازش نمی‌شود رسیدگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه میانگین کشوری صلح و سازش ۳۹ درصد است،گفت: این رقم در استان اصفهان  ۴۲ درصد است  که نسبت به میانگین کشوری سه درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ۳۲۴ هزار و ۹۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان اصفهان وارد شد که  در همین مدت ۳۲۵ هزار و ۷۹۵ پرونده مختومه شد.

تشکیل ۴۳ فقره پرونده مهم قضائی طی یک سال در استان

حجت‌الاسلام جعفری در ارتباط با پرونده‌های مهم استان در یک سال گذشته توضیح داد: در این ارتباط ۴۳ فقره پرونده با موضوعاتی از جمله کلاهبرداری شبکه‌ای منتهی به اخلال در نظام اقتصادی کشور، تخلف از تعهدات ارزی با عدم ارائه برگه سبز گمرکی، ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی به بانک‌ها، دریافت ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد و اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای و سهمیه آراد یارانه‌ای در استان داشته ایم

رئیس کل دادگستری استان در خصوص تعداد قضات در استان  گفت: حدود ۹۰۰ قاضی در استان اصفهان داریم که از این تعداد تنها از ۵ قاضی گزارش تخلفات رسید که درحال رسیدگی است.

رفع تصرف ۱۱۱ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته ۱۱۱ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در استان اصفهان رفع تصرف شد و بالغ بر ۹۸ درصد از اراضی ملی و دولتی براساس قانون حدنگار کاداستر اجرا شد.

این مقام مسئول قضائی افزود:همچنین ۳ هزار و ۲۹۸ متر مربع حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شد و۴۶ پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی از طرف منابع طبیعی به دستگاه قضایی آمد که حکم به نفع دولت صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان‌ اصفهان با اشاره به برنامه کاهش ورودی پرونده‌ها ، کاهش زمان رسیدگی و کاهش پرونده­‌های معوق، گفت: اتقان آراء و استخراج آمار واقعی نقض و تأیید قرارها و آراء در دادسراها و دادگاه‌­ها، تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری و ساماندهی بایگانی‌­های اجرای احکام و اصلاح مجرمان و کاهش جمعیت کیفری، همچنین ترویج استفاده از نهادی ارفاقی، افزایش آزادی تحت سامانه‌­های الکترونیکی و افزایش ۵۰ درصدی اشتغال زندانیان از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه تحولی سال ۱۴۰۱ دادگستری­‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه