English

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۱۸ درصدی ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان از کاهش 18 درصدی ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 18 درصدی ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احسان الله امینی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 18درصد کاهش داشته است، گفت در مقایسه با بلندمدت (50 سال)، ذخیره آب این سد 62 درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان در اولین روز تابستان به 446میلیون مترمکعب رسید.

امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان تا پایان خرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب امروز به 366 میلیون مترمکعب رسید.

وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر 33 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 53 درصد و در مقایسه با بلند مدت 19درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به 23میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به 9.3میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 15 میلیون مترمکعب بوده 36 درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت 47درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز 5.6 میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در مجاورت شهر خوانسار نیز هم اکنون 2.2 میلیون مترمکعب آب دارد و  بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل 17درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه