English

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

کاهش خروجی سد زاینده رود از ۲۸ تیرماه

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان کاهش خروجی سد زاینده رود از فردا 28 تیرماه خبر داد.

کاهش خروجی سد زاینده رود از 28 تیرماه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمود چیتیان گفت: با پایان نوبت آبدهی ۱۰ روزه به شرق اصفهان خروجی سد زاینده رود از فردا دوشنبه ۲۸ تیرماه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده رود افزود: حجم مخزن سد امروز ۳۵۲ میلیون مترمکعب، ورودی به آن حدود ۱۲.۸ متر مکعب و خروجی ۷۰ مترمکعب در ثانیه است.

این مقام مسئول درباره احتمال رهاسازی مجدد آب در زاینده رود پس از اتمام نوبت آبدهی به کشاورزان شرق اصفهان، گفت: این موضوع باید در کارگروه سازگاری با کم آبی استان با توجه به جدول منابع و مصارف و میزان آب برداشت شده، بررسی شود.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه پرت آب در بستر رودخانه و گرمای هوا (تبخیر) موجب کاهش سرعت جریان آب نسبت به روز اول رهاسازی از سد نکو آباد شده است، افزود: در ابتدا خروجی از سد زاینده رود را برای اینکه آب زودتر به شبکه‌ها برسد، افزایش داده شدکه پس از تثبیت جریان، رودخانه شروع به جذب آب کرد که در مقاطعی نفوذپذیری بستر رودخانه بیشتر است.

به گزارش موج، آب زاینده رود بامداد روز یکشنبه ۲۰ تیر پس از اتمام بنش ۱۰ روزه باغات غرب اصفهان، با هدف توزیع آب برای کشاورزان شرق اصفهان از سد نکو آباد (شهرستان مبارکه) رهاسازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه