English

هشدار جدی دادستان قم درخصوص پرونده‌های سوددهی

دادستان قم نسبت به افزایش پرونده‌هایی با پرداخت سودهای نامتعارف در قم هشدار داد.

هشدار جدی دادستان قم درخصوص پرونده‌های سوددهی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب پیش از ظهر امروز در نشست خبری رئیس کل دادگستری و مسئولین قضائی استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم تاثیر بسیار بالایی دارند، اظهار کرد: در سال 1400 شاهد ورود 62 هزار پرونده کیفری به دادسرا بودیم.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته آن کاهش داشته است، مطرح کرد: یکی از سیاست‌های کلان قوه قضائیه کاهش جمعیت‌های کیفری است.

دادستان قم افزود: درهمین راستا و درسال گذشته شاهد 276 مورد آزادی، 98  مورد عفو، 583 مورد استفاده از پابند الکترونیک، 11 مورد رضایت اولیای دم برای لغو قصاص و ... بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای کاهش جمعیت کیفری صورت گرفته و ویژه متخلفینی بوده است که شامل آسیب‌های اجتماعی و جرایم خشن نشده باشند.

غریب با اشاره به پرونده افرادی که با پرداخت سودهای غیرمتعارف به دنبال جذب سرمایه مردم هستند، عنوان کرد: متاسفانه این موضوع در قم درحال شدت پیدا کردن است و این افراد هیچ‌گاه با فعالیت اقتصادی سود مردم را پرداخت نمی‌کنند، بلکه از خود سرمایه مردم استفاده می‌کنند و پس از مدتی ورشکسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این شرکت‌ها به صورت علنی درحال تبلیغات هستند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما از اصحاب رسانه این است که در این راستا تبیین لازم در میان مردم را انجام دهد.

دادستان قم با اشاره به حادثه تیراندازی در قم، تصریح کرد: این تیراندازی در جریان تعقیب و گریز مامورین با یک فرد قاچاقچی و مسلح مواد مخدر انجام شده و گلوله‌ای که منجر به فوت یکی از شهروندان شده نیز از سوی مامورین شلیک شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه